زدن ریش پروفسوری ظریف از شروط 5+1 است

  • ۱۴۵

 به گزارش خبرگزاری رویترز، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در آخرین اظهارنظرش در مورد وضعیت مذاکرات با 5+1=6 گفت: «ما درباره ۵۰ تا ۶۰ درصد مسائل توافق داریم اما بخش‌های باقیمانده بسیار مهم هستند و شامل موضوعات مختلفی می‌شوند.»

 امیدواریم وزیر امور خارجه مانند علی پروین حساب نکرده باشد که پس از توافق 60درصدی 80درصد دیگر به توافق 100درصدی مانده باشد. ظریف در این صحبت‌ها موضوع را کامل باز نکرده و تنها گفته 60درصد توافق کرده‌اند اما مشخص نکرده این توافق در چه زمینه‌ای به دست آمده. فقط امیدواریم توافق خیر باشد. ادامه جمله ظریف می‌تواند کل موضوع را روشن کند اما از آنجایی که رویترز ادامه حرف‌های او را منتشر نکرده، ما ادامه جمله او را حدس زدیم. ما درباره ۵۰ تا ۶۰ درصد مسائل توافق داریم اما بخش‌های باقیمانده بسیار مهم هستند و شامل موضوعات مختلفی می‌شوند.
1- مهم‌ترین موضوعی که روی آن بحث شد این بود که توافق کردیم هنگام ناهار، کنترل تلویزیون دست من باشد و بتوانم در هر دقیقه 4 کانال عوض کنم اما اگر در 40 درصد باقیمانده هم توافق کنیم و بتوانم هنگام صرف غذا، روزنامه هم بخوانم دیگر نورعلی نور است.
2- که پُر کردن اوقات فراغت بعد از « شام کاری» یکی از این موضوعات است. بنده معتقد هستم شهربازی می‌تواند خوب باشد. سوار شدن ترن هوایی به هضم شام کمک می‌کند اما کاترین خرید را ترجیح می‌دهد. اینجا تیراژه هم دارند و کاترین عاشق گشت‌زنی و خرید از آنجاست.
3- بخش‌های باقیمانده همان 70، 80، 90 و 100 هستند که مطمئنا شما هم متوجه شده‌اید که چقدر مهم هستند.
4- بالاخره نظر بزرگترها هم در این مواقع شرط است. راستش باید بگویم خرید سه کالای بزرگ در خانواده ما رسم نیست. ما فوقش یک فرش و دو تا پشتی بخریم.
5- و بازگشت کاترین به ایران یکی از موارد مورد بحث ماست. البته او این بار نمی‌تواند به هرکسی که خواست سر بزند و می‌نشیند خانه و من بازی پلی‌آف لیگ آزادگان بین سیاه جامگان مشهد و پیکان را در استادیوم و از نزدیک تماشا می‌کنم. امکان ندارد این بازی را از دست بدهم. حتی شده به قیمت از کف رفتن استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای که حق مسلم ما بوده، هست و خواهد بود.
6- کاترین اشتون و دوستانش می‌گویند اگر قول بدهم ریش پروفسوری‌ام را بزنم 40درصد باقی هم حل است اما شما بگویید می‌شود؟ کل دنیا من را با این ریش پروفسوری می‌شناسند. انگار به کیارستمی بگویند عینکت را بردار. این اصلا شدنی نیست.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code