رئیس سیا در غالب سفیر به ایران آمد!

  • ۱۱۶

یک نویسنده و محقق آمریکایی در گزارشی نوشت: آمریکا درحالی به نماینده ایران در سازمان ملل روادید نمی‌دهد که بعد از کودتای ۲۸ مرداد رئیس سیا و طراح اقدامات تروریستی را به عنوان سفیر به ایران فرستاد.

رئیس سیا در غالب سفیر به ایران آمد!

 «خوان کول» نویسنده و محقق آمریکایی در گزارشی نوشت؛ تصمیم دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا، و قطعنامه کنگره درباره ممانعت از صدور روادید برای «حمید ابوطالبی» نماینده جدید ایران در سازمان ملل، منجر به برانگیخته شدن خشم تهران شده است و تظاهراتی را نیز در اعتراض به این اقدام آمریکا در ایران به همراه داشته است.

ابوطالبی تاکنون بعنوان سفیر ایران در چندین کشور اروپایی فعالیت کرده است و سیاستمداران واشنگتن وی را متهم کرده‌اند که در ماجرای گروگانگیری دیپلمات‌های آمریکایی در بین سالهای ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۱ نقش داشته است و این در حالی است که ابوطالبی اعلام کرده است که در زمان تسخیر لانه جاسوسی به هیچ‌ عنوان حضور نداشته است و بعدها بعنوان مترجم گروه فعالیت داشته است.

آمریکا از ایران خواسته است تا یک نماینده دیگر را به عنوان سفیر خود در سازمان ملل برگزیند و ایران تأکید دارد که حاضر نیست فرد دیگری را جایگزین ابوطالبی کند و همین مسئله کج‌خلقی‌ها مایه تأسف است زیرا ایران و ۱+۵ (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) در حال حاضر در خصوص موضوع هسته‌ای ایران در حال مذاکره هستند و فرایند رسیدن به راه‌حل جامع را می پیمایند.

این گزارش سپس به رفتار و اقدام واشنگتن در قبال نماینده ایران در سازمان ملل اشاره کرد و نوشت که در حالیکه آمریکا خود تأکید دارد که حمید ابوطالبی در ماجرای گروگانگیری دیپلمات‌های آمریکایی نقش داشته است و بنابراین نمی‌تواند وارد آمریکا شود، با اینحال در سال ۱۹۵۳، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» با ژنرال‌های راستگرا و دیگر عنصر ضددموکرات در ایران توطئه کردند تا «محمد مصدق» نخست‌وزیر منتخب ایران را برکنار کردند.

طبق این گزارش، آمریکا محمد رضا پهلوی را به قدرت رساند و به یک دیکتاتور دست‌نشانده آمریکایی تبدیل شد. یکی از مأموران سیا در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ «ریچارد هلم»، طراح عملیات‌های ترور افراد بود و بعنوان معاون رئیس سیا مطرح شد و در بین سالهای ۱۹۶۶ و ۱۹۷۳، یک قاتل سریالی شد که تلاش کرد «فیدل کاسترو» و «سالوادور «آلنده» و افراد دیگر را ترور کند.

این گزارش می‌افزاید در بین سالهای ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۷، هلم توسط نیکسون بعنوان سفیر آمریکا در ایران معرفی شد و به تهران فرستاده شد. اعزام یک مأمور سیا و مدیر سابق این سازمان بعنوان نماینده دیپلماتیک به کشوری که سیا دموکراسی آن را تخریب کرده است، در واقع سیلی بزرگی به صورت مردم ایران بود و مردم ایران به آن واقف بودند.

این گزارش سپس با اشاره به این مطالب به مسئله تسخیر لانه جاسوسی و گروگانگیری اشاره کرد و نوشت که بحران گروگانگیری به این دلیل رخ داد زیرا که سفارت آمریکا در تهران بعنوان مقر توطئه ۱۹۵۳ استفاده می‌شد. زمانیکه دولت کارتر اجازه داد تا شاه برای درمان به آمریکا وارد شود، انقلابیون ایران مطلع شدند که این گام، مقدمه‌ای است که واشنگتن مجدداً وی را به قدرت برساند.

این گزارش در پایان اینگونه نوشت گرچه اکثر ایرانیانی که هرگز آمریکا را به دلیل کودتایی که صورت گرفته نمی‌بخشند و با انتصاب ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل می‌خواهند به آمریکا توهین کنند اما آمریکا بیشتر به آنها توهین کرده است.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code