برکناری سفیر آمریکا در سودان بدلیل مسلمان شدن!

  • ۵۴۹
"ژوزف استافورد" از زمان آغاز مأموریتش در سودان، رابطه بسیاری خوبی با مؤسسات دینی و اسلامی برقرار کرد و همواره به اینگونه مؤسسات سر می زد و با آنان تعامل داشت.
به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از شهر "خارطوم" پایتخت سودان حاکی از آن است که "ژوزف استافورد" سفیر ایالات متحده آمریکا که چندی پیش به دین مبین اسلام گروید، بدلیل مسلمان شدن از سمتش برکنار شد.

در همین راستا روزنامه سودانی ضمن اعلام این خبر، برکناری سفیر آمریکا در سودان بدلیل مسلمان شدنش را بسیار فوری و غافلگیرانه توصیف کردند.

از سوی دیگر سخنگوی سفارت آمریکا در سودان طی اظهاراتی مدعی شد که "ژوزف استافورد" به دلایل شخصی و خانوادگی از سمت خود استعفا داده زیرا قصد دارد از این پس وقتش را صرف خانواده و زندگی شخصی اش کند!

اما سخنگوی سفارت آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد درستی یا نادرستی خبر مسلمان شدن سفیر آمریکا در سودان، او حاضر به تأیید یا تکذیب خبر نشد و گفت: بنده مایل نیستم در این مورد اظهار نظر کنم.

گفتنی است، این ادعای سخنگوی سفارت آمریکا در حالی مطرح شده که خبر مسلمان شدن سفیر آمریکا در سودان بطور گسترده در رسانه های سودانی و دیگر کشورهای عربی شمال آفریقا منتشر شده و تصویری نیز از او در فضای مجازی منتشر شد که نشان می دهد وی در حال گرفتن یک جلد قرآن کریم به عنوان هدیه از یک شخصیت سودانی است.

لازم به ذکر است، بر اساس قانون ایالات متحده آمریکا هر شهروندی حق دارند هر دین و آئینی که می خواهد برای خود انتخاب کند اما به نظر می رسد اخراج "ژورف استافورد" مورد رضایت مقامات دستگاه دیپلماسی آمریکا قرار نگرفته و بدون توجه به مقوله "آزادی دینی" و با زیر پا گذاشتن آن، او را از سمتش برکنار کردند.

بر اساس اخبار و اطلاعات منتشر شده از سوی رسانه های سودانی، "ژوزف استافورد" از زمان آغاز مأموریتش در سودان، رابطه بسیاری خوبی با مؤسسات دینی و اسلامی برقرار کرد و همواره به اینگونه مؤسسات سر می زد و با آنان تعامل داشت.
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code