سلام مرا به زندانیان حجاب برسانید

  • ۱۲۹
یکی از مراجع تقلید شیعیان در نجف اشرف در دیدار با گروهی از زائران جمهوری آذربایجان با این‌که اخبار حوادث آذربایجان را پیگیر هستند گفتند: سلام مرا به زندانیان حجاب برسانید.


گروهی از زائران جمهوری آذربایجان که برای زیارت اعتاب مقدسه عراق به این کشور سفر کرده اند ، هفته گذشته پس از تشرف به نجف اشرف و زیارت مرقد امیر المومنین (علیه السلام) با آیت‌الله العظمی سیستانی دیدار کردند.

آیت‌الله سیستانی در این دیدار با اشاره به این‌که اخبار حوادث جمهوری آذربایجان را پیگیر هستند، برای سلامتی و آزادی زندانیان حجاب دعا کردند.

مرجع تقلید شیعیان خطاب به زائران آذری گفتند: مسئله حجاب در جمهوری آذربایجان شبیه مسئله حجاب در ترکیه است و همان اتفاقات درحال وقوع است.

ایشان افزودند: اما باید بگویم کسانی که در برابر ممنوعیت حجاب دست به اعتراض زده و به مبارزه برخاستند کار عظیمی را انجام داده‌اند.

براساس گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی «اسلام آذری»،آیت‌الله سیستانی خطاب به زائران جمهوری آذربایجان اظهار داشتند: سلام مرا به این مبارزان در بند برسانید به آنان بگویید که در عبادات شبانه خود آنان را دعا می‌کنم.

گفتنی است در سالهای اخیر فعالیت روبه گسترش و تاثیرگذار جریانات دینی و اسلامگرای جمهوری آذربایجان که از سال 2009 و در پی صدور بخشنامه منع حجاب شدت گرفته بود با دستگیری و زندانی شدن رهبران این گروهها نه تنها فروکش نکرد بلکه زمینه‌های مختلفی را برای حضور آنها در صحنه سیاسی این کشور فراهم ساخت و فراخوانهای مختلف آنها برای اعتراض علیه سیاستهای دولت این کشور در میادین شهر ها و فضاهای مجازی با استقبال خوبی روبرو شد.

دولت آذربایجان با اتهامات ساختگی از قبیل نگهداری مواد مخدر و سلاح، فعالین شیعه و اسلام‌گرای معترض به منع حجاب را بازداشت و با تشکیل دادگاه‌های فرمایشی آنان را به حبس های طولانی مدت محکوم می‌نماید تا به خیال خود از گسترش اسلام انقلابی و عدالت‌خواه جلوگیری کند.
منبع:مشرق
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code