آیا مردم مسلمان مکه مشرک شده اند؟! + تصاویر

  • ۱۵۶
مردم مسلمان مکه براساس سنت قدیمی و اعتقاد دینی خود روزهای جمعه در قبرستان ها و محل دفن امواتشان حضور یافته و ضمن قرائت دعا و فاتحه با خدای خود خلوت می کنند.
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی حج به مکه مکرمه، بعد ازظهر جمعه هفته گذشته برای تهیه گزارش و گرفتن عکس از قبرستان حضرت ابوطالب(علیه السلام) در شمال شرقی شهر مکه مکرمه رفتیم که بزرگانی همچون قصی بن کلاب جد اعلای پیامبر (صلی الله علیه وآله)، حضرت عبدالمطلب نیای آن حضرت، حضرت خدیجه(سلام الله علیها) همسر وفادارشان ونیز عده ای از شهدای نبرد‌های صدراسلام مدفون هستند.

این قبرستان قدیمی از زمان جاهلیت تاکنون گورستان مردم مکه بوده و هم اکنون نیز اجساد مردگان خود را برای دفن به این مکان می آورند.

آنچه در حضور نیم ساعته خود در این قبرستان که سنگ های سفید کوچه در آن به منزله وجود قبرهای فراوان توجه مرا جلب کرد این بود که گروه های مختلف مردم شهر مکه از مذاهب و طوائف مختلف برای زیارت اموات خود به این مکان می آمدند و مهمتر از آن،این بود که آنها بر بالای سنگ قبرها می ایستادند و به سمت قبله دعا ونماز می خواندند.

انگار مردم مسلمان مکه حضور یک روز در هفته در قبرستان را که به نوعی سبب آرامش روحی انسان می شود،غنیمت شمرده و برای زیارت قبور اموات خود و همچنین استفاده از این فرصت برای رازو نیاز،قرائت زیارتنامه برای عزیزانشان به این مکان می آیند.

وقتی این صحنه ها را از دریچه دوربینم مشاهده می کردم این سوال برایم به وجود آمد که یعنی مردم مسلمان مکه که عمدتا از برادران اهل سنت هستند وهمانند ما شیعیان در قبرستان حضور می یابند و برای عزیزان از دست رفته خود فاتحه ای قرائت می کرده و با خود خلوت می کنند و حتی بر بالای قبرها گریه می کنند اینها نیزمشرک شده اند؟ همین کاری که امروز "بهانه ای" شده تا گروه های تکفیری و وهابی شیعیان را به سبب حضور در قبرستان و زیارت اموات "مشرک" بشمارند!!

بعد از پرس وجو از کارشناسان و مکه شناسان برجسته حاضر در مکه مکرمه پاسخ این بود که "نه" مردم مسلمان مکه براساس سنت قدیمی و اعتقاد دینی خود روزهای جمعه در قبرستان ابوطالب حضور یافته و ضمن قرائت دعا و فاتحه برای اموات خود در این مکان به خواندن نماز و رازو نیاز می پردازند.

در ادامه چند تصویر در این ارتباط مشاهده نمایید:







تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code