مساجد را به روی بی خانمان ها باز بگذارید

  • ۱۰۷

به امید روزی که حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف که منجی عالم بشریت است ظهور کنند تا همه مشکلات عالم را حل کنند و دیگر هیچ انسان نیازمندی گرسنه و در مکانی سرد سر بر بالین نگذارد.
به گزارش سرویس خبری ما به نقل از شیعه آنلاین، هر شب هزاران انسان بی خانمان در کشورهای مختلف اسلامی در گوشه و کنار خیابان ها، پارک ها، زیر پل ها و اماکن عمومی می خوابند تا شب را صبح کنند.
این گونه افراد به دلیل فقر زیاد و نداشتن سرپناهی، به اماکن عمومی پناه می آورند و جایی را برای خوابیدن پیدا می کنند.

گاهی دیده می شود چند نفر از آنان با یکدیگر دوست شده و گوشه ای را برای خود انتخاب می کنند تا در کنار یکدیگر بخوابند.

شاید صبح کردن شب برای این گونه افراد در ماه تابستان خیلی سخت نباشد زیرا خوابیدن فضایی باز و هوای آزاد خنک و دلچسب است اما بدون شک خوابیدن در اماکن عمومی در شب های سرد و سوزناک زمستانی، بسیار سخت و دردناک است.

بدون شک هر یک از این افراد که بیشترشان هم مسلمان هستند، مانند دیگر انسان ها صدها و یا هزاران آرزو دارند اما تفاوت آرزوی آنان با انسان هایی که زندگی طبیعی دارند این است که آرزوهایشان به داشتن یک اتاق گرم و جای نرم برای خوابیدن و یا خوردن یک وعده غذای خوشمزه است.

بدون شک در زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و یا ائمه علیهم السلام نیز فقرایی وجود داشته اما آن بزرگواران تا جایی که می توانستند برای رفع مشکلات آن فقرا گام بر می داشتند.

در روایات آمده که در آن زمان ها به دستور پیامبر و ائمه، درب مساجد باز می مانده تا افرادی که سرپناهی نداشته و جایی برای خوابیدن نداشتند، شب خود را در مسجد که خانه خداوند است،‌ صبح کنند.

چرا باید در زمان ما مساجد درب های خود را به روی این گونه افراد بی سرپناه ببیندد؟! بدون شک مسئولان برای توجیه این امر، مدعی می شوند که در مساجد وسائلی همچون فرش، بلندگو، میکرفون و دیگر لوازمی با ارزش وجود دارد که ممکن است از سوی دزدان ربوده شود، اما همین مسئولان می توانند با برنامه ریزی صحیح راهکاری برای جلوگیری از این مسأله بیابند و همزمان نیز برای باز نگه داشتن درب مساجد برای خوابیدن افراد بی سرپناه، گام بردارند.

شاید گروهی دیگر از افراد مدعی شوند که افراد خیابانی و بی سرپناه به دلیل کثیفی، فضای مساجد را نیز کثیف خواهند کرد اما برای این مسأله نیز می توان راه حلی یافت و یا حداقل در زیر زمین یا برخی اتاق های مساجد که خالی مانده اند، این گونه افراد را جا داد تا بتوانند شب ها را در مکانی گرم بخوابند.

به امید روزی که حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف که منجی عالم بشریت است ظهور کنند تا همه مشکلات عالم را حل کنند و دیگر هیچ انسان نیازمندی گرسنه و در مکانی سرد سر بر بالین نگذارد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code