صدور حکم اعدام برای پیامبر دورغی در پاکستان

  • ۱۴۲

او "محمد اصغر" نام دارد و 65 ساله است. او حتی تعدادی نامه خطاب به افراد و شخصیت های مختلف نوشته بود که در آن خود را پیامبر جدید معرفی نمود.

 اخبار رسیده از کشور پاکستان حاکی از آن است که یکی از دادگاه های این کشور حکم اعدام یک شهروند انگلیسی پاکستانی تبار که ادعای پیامبری کرده بود را صادر کرد.
گفته می شود این شهروند انگلیسی، سال های سال در انگلیس اقامت داشته اما چند سال پیش به پاکستان بازگشته بود و در مراسم و مجالس مختلف ادعای نبوت کرده بود.

دستگاه های امنیتی پاکستان در سال 2010 بعد از مشاهده تحرکات مشکوک این شهروند انگلیسی، او را بازداشت و پرونده اش را تحویل دادگاه دادند و در نهایت حکم اعدام وی صادر شد.

قابل ذکر است او "محمد اصغر" نام دارد و 65 ساله است. او حتی تعدادی نامه خطاب به افراد و شخصیت های مختلف نوشته بود که در آن خود را پیامبر جدید معرفی نمود.

بعد از صدور حکم اعدام وی، وکیل مدافعش مدعی شد که "محمد اصغر" به دلیل اقامت مدت طولانی در خارج از کشور، دچار بیماری روحی – روانی شده لذا تحت عنوان "درخواست انسان دوستانه"، خواستار تجدید نظر در حکم صادر شده را از دادگاه شد اما دادگاه درخواست او را رد کرد.

شایان ذکر است، بر اساس قانون اساسی پاکستان، حکم هر اقدام توهین کننده به دین مبین اسلام اعدام است. این قانون در زمان ریاست "ضیاء الحق" در دهه های 80 قرن گذشته میلادی تصویب شد.

 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code