جزییاتی از بمب گذاری هرمل لبنان

  • ۱۵۵
خودروی بمب گذاری شده در هرمل لبنان 20 روز پیش به سرقت رفته بود.


به نقل از باشگاه خبرنگاران، اطلاعات امنیتی به دست آمده در لبنان حاکی است که خودروی بمب گذاری شده در شهر هِرمل بیست روز پیش به سرقت رفته بود.در اولین ساعت های روز پنج شنبه انفجار خودرویی بمب گذاری شده شهر هرمل را لرزاند.فردی انتحاری در اولین ساعت های فعالیت در این شهر خودرویی بمب گذاری شده را با بیش از بیست کیلوگرم مواد انفجاری منفجر کرد. در پی این انفجار سه نفر کشته و 45 تن دیگر نیز زخمی شدند.


علی زعیتر یکی از پزشکان شهر هرمل در این خصوص گفت: انفجار در منطقه ای صد در صد مسکونی و غیر نظامی روی داد. شهدای این انفجار افراد بی گناه بودند که در حال تردد در خیابان و به دنبال حل مشکلات خود بودند.صبحی صقر، شهردار هرمل نیز در این خصوص گفت: هرمل شهر مقاومت و شهر شهدا است. این شهر به همه اصول، مبانی و مقاومت خود پایبند است و امکان ندارد در رویکرد خود عقب نشینی کند.انفجار در یکی از شلوغ ترین مناطق این شهر روی داد. ساختمان های ادارات و بانک ها در این منطقه قرار دارد. همچنین، در این منطقه مدارس مختلفی نیز وجود دارد.

یکی از زخمیان این انفجار گفت: از خودرو که پیاده شدم چیزی جز آتش و انفجار ندیدم.یکی از کودکان زخمی شده در این انفجار نیز گفت:«من محمد هستم. به همراه برادرم از خودرو پیاده شدیم و ناگهان انفجار مهیبی روی داد. اطلاعات امنیتی موجود حاکی است که خودروی بمب گذاری شده بیست روز پیش به سرقت رفته بود.

غازی زعیتر، عضو فراکسیون "توسعه و آزادسازی" در پارلمان لبنان نیز در این خصوص گفت: این انفجار اقدامی جنایتکارانه و تروریستی است. عاملان این انفجارها تفاوتی بین گروه های چهارده و هشت مارس و مسلمان و مسیحی قائل نیستند بلکه هدف آنها ایجاد ناامنی در لبنان و ایجاد فتنه مذهبی در کشور است. از زمان درگیری ها در شهر القُصیر در مرز لبنان و سوریه، بیش از صد و پنجاه راکت به شهر هرمل شلیک شده است و امروز نیز این شهر به گونه ای دیگر هدف قرار گرفت.این اولین بار است که در هرمل انفجار انتحاری روی می دهد. مردم منتظر نتایج تحقیقات امنیتی در این خصوص هستند و امیدوارند که این انفجار آغازی برای انفجارهای انتحاری در منطقه بقاع نباشد که هیچ نتیجه ای جز مرگ و ویرانی ندارد.
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code