حوثی ها در یک قدمی پیروزی بر حکومت یمن

  • ۱۹۱

"الجزیره" همچنین افزود: علاوه بر آن، نیروهای جنبش الحوثی موفق شدند بخش های زیادی از استان صعده، عمران و جوف را نیز زیر سلطه خود ببرند.
به گزارش شیعه آنلاین، روزنامه "الجزیره" چاپ عربستان سعودی با انتشار گزارشی در مورد نبرد جاری میان جنبش جوانان حوثی با سلفی های وابسته به شبکه تروریستی القاعده شاخه یمن، مدعی شد که حوثی ها در نبردهای چند روز اخیر خود به پیروزی قاطعانه ای دست یافته اند.
در ادامه این گزارش آمده: جوانان جنبش حوثی با پیروزی بر سلفی ها، نیروهای تابع "شیخ الأحمر" و نیروهای "حزب تجمع یمن برای اصلاح" که شاخه اخوان المسلمین یمن به شمار می رود در مناطق مختلف، موفق شده اند به نزدیکی صنعا پایتخت یمن برسند و این احتمال وجود دارد که صعنا را از دست حکومت مرکزی یمن خارج و زیر تسلط خود در آورند.

روزنامه "الجزیره" همچنین در این گزارش افزود: درگیری میان طرفین روز به روز در حال گسترده تر شدن است و به دیگر مناطق و شهرهای یمن کشیده می شود. به رغم وقوع تعداد زیادی کشته در میان نیروهای حوثی، اما در مجموع آنان موفق تر عمل کرده و به پیروزی هایی نیز دست یافته اند.

این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشت: نیروهای الحوثی موفق شدند در 48 ساعت اخیر از مبارزات خود،‌ بسیاری از مناطق شهر "ارحب" که از پایگاه های اصلی جنبش اخوان المسلمین به شمار می رود و زیر نظر روحانی سرشناس یمنی "شیخ عبدالمجید زندانی" اداره می شود را در دست گیرند. این منطقه در شمال صنعا قرار دارد.

"الجزیره" همچنین افزود: علاوه بر آن، نیروهای جنبش الحوثی موفق شدند بخش های زیادی از استان صعده، عمران و جوف را نیز زیر سلطه خود ببرند.

شایان ذکر است، به رغم انتشار این گزارش که به نظر می رسد به نفع جنبش الحوثی باشد، اما با توجه به اینکه ناشر آن رسانه های عربستان سعودی بوده اند،‌ این احتمال وجود دارد که به طور صد در صد صحت نداشته باشد و با هدف و انگیزه خاصی منتشر شده است.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code