تأسیس اولین کرسی مطالعه اهل بیت در عربستان!

  • ۱۶۳

برای اولین بار از عربستان سعودی خبر رسیده که اولین کرسی مطالعه و بررسی اهل بیت علیهم السلام در دانشگاه "طبیة" در مدینه منوره راه اندازی شد.
به گزارش شیعه آنلاین، عربستان سعودی به عنوان مهد اندیشه فرقه انحرافی وهابیت، تاکنون رسما دشمنی و مخالفت خود با اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را بیان نکرده اما با اقدامات متعدد و موضع گیری های مختلف، همواره به مبارزه با مکتب اهل بیت علیهم السلام پرداخته است.
از تخریب قبور ائمه علیهم السلام در قبرستان بقیع، تا توزیع صدها میلیون کتاب علیه مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تا پلمپ حسینیه های شیعیان و بازداشت و به شهادت رساندن پیروان مذهب تشیع و در کل مبارزه تمام عیار علیه مکتب اهل بیت علیهم السلام و پیروانشان، گوشه ای و بخشی از اقدامات رژیم آل سعود علیه اهل بیت علیهم السلام به شمار می رود.

در همین حال برای اولین بار از عربستان سعودی خبر رسیده که اولین کرسی مطالعه و بررسی اهل بیت علیهم السلام در دانشگاه "طبیة" در مدینه منوره راه اندازی شد.

این کرسی بعد از امضای توافقنامه ای میان "عدنان بن عبدالله المزروع"‌ مدیر دانشگاه "طیبه" در مدینه منوره با مؤسسه معروف "بن لادن" راه اندازی شد. بر اساس این توافقنامه،‌ مؤسسه "بن لادن" که در زمینه های مختلف فعالیت می کند، مأموریت گرفته که در طرحی تحت عنوان «کرسی استاد محمد بن لادن برای بحث و بررسی اهل بیت»،‌ راه اندازی و مراحل مورد نظر را اجرا و دنبال کند.

بعد از امضای این توافقنامه،‌ "عدنان المزروع" طی اظهاراتی گفت: پیامبر اکرم (ص) به ما توصیه فرمود "أوصیکم الله بعترتی" شما را به پرداختن به اهل بیتم وصیت می کنم. ما اکنون در نظر داریم به این وصیت پیامبر عمل کنیم و بر همین اساس قرار است، تاریخ،‌ سیرت، اندیشه و دیگر جوانب زندگی اهل بیت پیامبر (ص) مورد بررسی و تحقیق دقیق قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: از جمله اقداماتی که قرار است در این زمینه صورت گیرد،‌ دعوت از اساتید مختلف که در این عرصه تخصص دارند، و برگزاری کنفرانس و سمینارهای متعدد برای ارائه مقالات در این حوزه است.

از سوی دیگر نماینده مؤسسه بن لادن که این توافقنامه را امضا کرد نیز طی اظهاراتی گفت:‌ ما خداوند متعال را شاکریم که این افتخار نصیب مجموعه ما گردید.

ما از هیچ گونه همکاری با اطراف داخلی و خارجی برای پیشبرد بهتر امور دریغ نخواهیم کرد. بر همین اساس در نظر داریم با برخی از مؤسسات همسو در جهان عرب مانند «کمیته جهانی معرفی رسول اکرم (ص)»، «جمعیت آل البیت در بحرین» و «مؤسسه آل البیت در کویت» همکاری هایی نیز انجام دهیم.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code