حضرت آیت الله بشیر نجفی: دو ملت سوریه و بحرین از تکفیری ها رنج می برند

  • ۱۶۸

اسلام برای خدمت به انسانیت و گسترش امید، محبت، همکاری، دوست داشتن دیگران، دوستی، برادری، الفت، گذشت و احترام به بشریت آمد.
به گزارش شیعه آنلاین، حضرت آیت الله شیخ "بشیر نجفی" از مراجع عظام تقلید در نجف اشرف، طی اظهاراتی بر اهمیت این موضوع که "همه جوامع دینی و انسانی دیدگاه واحدی نسبت به انسانیت دارند" تاکید کرد.
وی در ادامه افزود: چیزی که ملت های ستم دیده دنیا از آن رنج می برند و نظرها را به خود جلب می کند و نیز به دو ملت سوریه و بحرین مربوط می شود، ظلم و ستمی است که بخاطر تکفیری ها که هیچ ارتباطی با اسلام ندارند، وارد می شود.

حضرت آیت الله نجفی که این سخنان را در دیدار با با گروهی از کشور ایتالیا که به نمایندگی از سازمان کاتولیک مسیحی رم بودند، بیان می کرد، افزود: گفتگو همان راه آرمانی برای گسترش پل های ارتباط بین ادیان دنیا است. اسلام برای خدمت به انسانیت و گسترش امید، محبت، همکاری، دوست داشتن دیگران، دوستی، برادری، الفت، گذشت و احترام به بشریت آمد.

این استاد حوزه علمیه نجف أشرف در ادامه به اهمیت دوری گزیدن از فتنه های فرقه ای، دینی و قومیتی تاکید کرد و اینکه اسلام حقیقی همان چیزی است که با این ویژگی ها و اصول ارزشمند آمد همانند همه ادیان آسمانی و در مقدمه آنها دین حضرت مسیح ابن مریم (ع).

حضرت آیت الله شیخ "بشیر نجفی"‌ همچنین افزود: از اینجا باید نظریه احترام به انسان ها رواج پیدا کند و این که اختلافات به گفتگوی فکری آرام و استوار بر احترام به دیگران محدود شود.

گروه ایتالیایی در پایان بر ضرورت پیوستگی بین شهر نجف اشرف و دانش و تاریخ اصیل آن تاکید کرد و گفت: نجف به حق ثابت کرد که بزرگ ترین پایتخت دینی است.

این گروه ایتالیایی همچنین از حضرت آیت الله نجفی بخاطر این دیدار تشکر کرده و بر اهمیت توجه دنیا به شهر نجف اشرف و ارزش های شریف انسانی موجود در آن اشاره کردند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code