جدید ترین شیعیان بازداشت شده در عربستان

  • ۱۲۵

وی از نیروهای نظامی در عربستان به شمار می رود و در مرکز دفاع شهری شهر "العوامیه" مشغول بکار است. علت بازداشت وی تا به این لحظه مشخص نشده اما خانواده اش به شدت نگران سرنوشت وی هستند.
به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از مناطق شیعه نشین در عربستان سعودی حاکی از آن است که طی چند روز گذشته نیروهای امنیتی وابسته به رژیم آل سعود، دست کم سه تن از شیعیان فعال را بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کرده اند.
گفته می شود ابتدا "علی تقی آل ربح " از محل کارش بازداشت و به مرکز پلیس "قطیف" و از آنجا به محل نامعلومی منتقل شد.

گفتنی است وی از نیروهای نظامی در عربستان به شمار می رود و در مرکز دفاع شهری شهر "العوامیه" مشغول بکار است. علت بازداشت وی تا به این لحظه مشخص نشده اما خانواده اش به شدت نگران سرنوشت وی هستند.
نفر دوم بازداشت شده،”احمد آل ربیع” است. او که برادر زندانی بی گناه "حسین آل ربیع" است، بدون هیچ دلیل و اتهامی توسط نیروهای پلیس آگاهی  منطقه "رفحاء" بازداشت و به زندان "الدمام" انتقال داده شد.

سومین بازداشتی چند روز اخیر در عربستان، "فوزان الحربی" فعال حقوق بشری بوده که از اعضای هیئت مؤسسان جمعیت حقوق سیاسی شهروندی عربستان "حسم" به شمار می رود.
این نهاد حقوق بشری  با صدور بیانیه ای، هیئت تحقیق و آگاهی دادستانی کشور را آلت دست وزارت کشور قلمداد کرده و افزود: ارتباط میان دادستانی و وزارت کشور باعث شده تا فعالان حقوق بشری از فعالیت های بشردوستانه خود منع شوند و با فرض شدید ترین مجازات علیه ایشان موجب می شوند تا اصلاح سیاسی در کشور صورت نپذیرد.


تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code