آل سعود از درخواست های شیعیان ناراحتند

  • ۱۶۴

اصلی ترین مشکل رژیم های حاکم عربی این است که در گسترش و فراهم کردن زمینه برای ایجاد یک جامعه مدنی ناتوانند.
به گزارش شیعه آنلاین، وب سایت "الراصد" وابسته به شیعیان عربستان سعودی با انتشار مطلبی نوشت: "توفیق السیف" اندیشمند سرشناس عربستانی طی اظهاراتی گفت: آل سعود از درخواست های شیعیان ناراحت هستند.
وی در ادامه افزود: شیعیان معتقدند که درخواست هایشان حق قانونی و شرعی آنان است از همین رو آن را مطالبه می کنند اما آل سعود از مطرح شدن این درخواست ها،‌ ناراحت و ناراضی است.

السیف همچنین گفت:‌ یکی از دلایل ناراحتی مقامات حکومتی در این باره، امنیتی و سیاسی بودن نگاه آنان به درخواست های مطرح شده از سوی شیعیان است. به این معنی است که آنان فکر می کنند شیعیان این درخواست ها را با انگیزه ای امنیتی و سیاسی مطرح و مطالبه می کنند.

این اندیشمند عربستانی ادامه داد: مشکل موجود میان شیعیان عربستان با حکومت، مشکلی تاریخی است و هر دو طرف نسبت به یکدیگر بی اعتماد هستند، اما درگیری ها و اتفاقات منطقه بر این بی اعتماد می افزاید.

وی در مورد اعتراضات شیعیان در مناطق شرقی عربستان، گفت: عربستان سعودی نیز مانند بسیاری از کشورهای خاورمیانه، دچار تغییر و تحولات فرهنگی و اجتماعی عمیقی شده است. جامعه شناسان این وضعیت را در هم آمیختگی نظرات،‌ ارزش ها و موضع گیری ها می دانند. بهتر است بگوئیم، ‌اوضاع فعلی وضعیت مبهم و سر درگم است.

"توفیق السیف" در مورد اشکالاتی که رژیم های عربی دارند، گفت: اصلی ترین مشکل رژیم های حاکم عربی این است که در گسترش و فراهم کردن زمینه برای ایجاد یک جامعه مدنی ناتوانند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code