دیدار مسیحیان کاتولیک با حضرت آیت الله سیستانی

  • ۱۷۴

آیت الله سیستانی در این دیدار تأکید کرد که دین اسلامی با همه ادیان دیگر موجود در جهان رابطه، نقاط مشترک و روابط خوبی دارد و این زمینه خوبی برای برقراری صلح در جهان است.
به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از شهر نجف أشرف در عراق حاکی از آن است که یک گروه از مسیحیان کاتولیک به دیدار مرجع عالیقدر جهان تشیع، حضرت آیت الله سید "علی سیستانی" رفتند.
گفته می شود این گروه مسیحیان کاتولیک، اعضای یک مؤسسه کاتولیکی بین المللی بنام "گروه سانت ایگیدیو" هستند که طی چند روز اخیر به نجف سفر کرده اند.

این مسیحیان کاتولیک پس از دیدار با حضرت آیت الله سیستانی، در کنفرانسی خبری ضمن ابراز خرسندی فراوان از این دیدا، دیدگاه این مرجع عالیقدر جهان تشیع در مورد "صلح" در عراق و سراسر جهان، را مورد تحسین قرار دادند.

در همین راستا "اندریه ترنتینی" نماینده "گروه سانت ایگیدیو" طی اظهاراتی در این کنفرانس خبری گفت: ما از دیدار با این مرجع تقلید شیعه، آیت الله سیستانی بسیار خوشحالیم و امیدواریم که زمینه های همکاری بیشتر میان ما و دفتر ایشان در آینده برقرار گردد.

وی در ادامه افزود:‌ آیت الله سیستانی در این دیدار تأکید کرد که دین اسلامی با همه ادیان دیگر موجود در جهان رابطه، نقاط مشترک و روابط خوبی دارد و این زمینه خوبی برای برقراری صلح در جهان است. ما نیز با دیدگاه آقای سیستانی در مورد صلح در جهان موافق و هم نظر هستیم.

قابل ذکر است،‌ این گروه از مسیحیان کاتولیک علاوه بر دیدار با حضرت آیت الله سیستانی، به زیارت حرم مطهر أمیر المؤمنین علی علیه السلام نیز رفتند. آنها همچنین با برخی دیگر از علما و مراجع نجف أشرف دیدار و گفتگوهایی انجام دادند.

آنان قرار است در سمیناری که از سوی یکی از مؤسسات فرهنگی در نجف برگزار می شود،‌ شرکت کنند. موضوع این سمینار "بررسی راه های دستیابی به صلح و همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان در عراق و جهان" است.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code