درگیری‌های خونین بین «داعش» و «ارتش مجاهدین» در سوریه بالا گرفت

  • ۲۵۷

منابع محلی تاکید می‌کنند که درگیری‌های خونین بین گروهک‌های تروریستی «داعش»، «ارتش مجاهدین» در مناطق مختلف شهر ادلب و ریف آن و همچنان در شهر حلب و ریف آن ادامه دارد و تاکنون ده‌ها کشته و زخمی از دو طرف برجا گذاشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق ، نبردهای خونینی که میان عناصر «امارت اسلامی عراق و شام» از یک سو و عناصر «جبهه اسلامی»، «ارتش مجاهدین»، «جبهه النصره» و دیگر گروه‌های مسلح وابسته به «ارتش آزاد سوریه» از سوی دیگر لحظه‌ای قطع نمی‌شود و با وجودی‌که گفته شده این نبردها بسیار سنگین و خونین بوده و خسارات سنگینی به طرف‌های دیگری وارد کرده، اما لحظه‌ای قطع نشده و همچنان تداوم دارد.

هم اکنون دامنه درگیری‌ها چنان گسترده شده که بسیاری از مناطق شهر ادلب و ریف آن را در برگرفته و د‌ه‌ها کشته و مجروج از طرف‌های درگیری بر جای گذاشته است.

منابع محلی در شمال سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دمشق تصریح کردند که عناصر داعش از جمله بسیاری از سرکردگان آن پس از مورد حمله قرار گرفتن از سوی دیگر گروه‌های تروریستی به ویژه در شهرک الأتارب و شهرهای حریتان، مارع، دابق، الجینة، السلوم و باتبو به هلاکت رسیدند.

همچنین در جریان این نبردها داعش مناطق الأنصاری و بخش‌هایی از مناطق العمریة، سیف الدولة، جسر الحج، الکلاسة و المرجة را از دست داده‌اند و براساس اطلاعات موجود عناصر داعش همچنان تلاش می‌کنند، محاصره صورت گرفته علیه آنها توسط «ارتش المجاهدین» در روستاهای عین جارة، مسکنة و دیر حافر را در هم بشکنند و درگیری‌ها در شهر «الباب»، شرق حلب و دو شهرک «تل رفعت» و «کفر حمرة» در شمال حلب همچنان ادامه دارد و هر دو طرف از سلاح‌های سنگین در درگیری‌های خود استفاده می‌کنند.

همچنین منابع محلی در گفت‌وگو با فارس تاکید کردند که تعداد کشته‌های داعش طی دو روز گذشته به 400 نفر رسیده و این موضوع داعش را مجبور کرده است تا ضمن تشکیل «اتاق بحران» در مناطق تحت تصرف خود در شرق حلب حالت فوق العاده اعلام کند و از اهالی این مناطق بخواهد از حضور در مناطق تخت تصرف «ارتش مجاهدین» خود داری کنند.

این درحالی است که گروه موسوم به «جبهه علمای حلب» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که گروهک داعش را به رسمیت نمی‌شناسد و ارتش المجاهدین نیز از عناصر داعش خواسته ضمن جدایی از این گروهک به المجاهدین ملحق شوند.

همچنین این منابع تاکید کردند که در نتیجه درگیری‌های داعش و ارتش آزاد تعدادی از اهالی این مناطق نیز اسیب‌هایی دیده‌اند که براساس برآوردهای صورت گرفته تا کنون بیش از 100 نفر از اهالی زخمی شده‌اند و بسیاری از مناطق درگیری نیز شاهد کوچ و آوارگی ساکنان آن به مناطق امن بوده است.

این درحالی است که این منابع نسبت به بروز بحران انسانی و معیشتی در این مناطق هشدار می‌دهند.

روز گذشته و با از سرگیری درگیری گروه‌های مسلح در حلب اتاق بحران مشترکی که بین جبهه اسلامی و ارتش المجاهدین تشکیل شده بود، وجود هرگونه توافق بین ارتش المجاهدین و داعش مبنی بر برقراری آتش بس در مناطق شهر حلب را رد کرد.

در راستای درگیری‌های موجود جبهه اسلامی با صدور بیانیه‌ای از داعش خواست به سرعت از شهر الاتارب در غرب حلب خارج شود.

منابع محلی درباره دلایل این درگیری‌ها به غارت و چپاول انبارهای تسلیحات ارتش آزاد از سوی داعش در شهر «باب الهوی» و به قتل رساندن عناصر گروه تروریستی «کتیبه نور الدین الزنکی» در أتارب و به قتل رساندن عناصر دیگر گروه‌های تروریستی در مناطق جنوبی و جنوب غربی حلب اشاره می‌کنند که با واکنش تند و مسلحانه ارتش آزاد مواجه شد و در این راه این گروه برای مقابله با داعش با گروهک ارتش مجاهدین متحد شده است.

در جریان درگیری‌ها به دلیل استفاده دو طرف از انواع سلاح‌های سنگین در همان ساعات اولیه ده‌ها بیش از 30 نفر از هر دو کشته و بیش از ده‌ها نفر زخمی شدند و درگیری‌ها حتی به ریف‌های حلب نیز کشیده شده و در این خصوص داعش اعلام کرده است که شماری از عناصر مسلح مستقر در مراکز ایست و بازرسی شهر «دیر جمال» را ربوده و آنها را به شهرک اعزاز، پایگاه اصلی داعش منتقل کرده است تا در واکنش به این اقدام ارتش مجاهدین نیز اقدام به قتل 15 نفر از عناصر داعش در نزدیکی مانع «بابیض» کند و 30 نفر از عناصر داعش را در شهرک «بیانون» و 114 نفر دیگر را در أتارب،‌ قبتان الجبل،‌ کفر نوران، الجینة و بلدة معرته در ریف غربی حلب به اسارت بگیرد.

این منابع در ادامه تاکید کردند که ارتش مجاهدین در جریان این درگیری‌ها شهرک «الأبزمو» را پس از به اسارت گرفتن سرکرده آن تصرف کردند و هم اکنون این گروه در این شهرک و اطراف آن قانون منع رفت و آمد را اعمال می‌کنند.


تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code