روایت حسن سبحانی از انتخاب محمد رضا رحیمی

  • ۱۶۲
حسن سبحانی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی مثلث آنلاین درباره چگونگی انتخاب رئیس دیوان محاسبات کشور در مجلس هفتم گفت: آن روزها خیلی ها برای تصدی این جایگاه به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس هفتم آمدند و رفتند نهایتا میان آقای فرهاد رهبر و آقای رحیمی رأی گیری شد.
وی با بیان اینکه من در طول عمر سیاسی ام هیچ گاه جناحی عمل نکردم و نمی کنم به دلایل موافقت خود با انتخاب فرهاد رهبر برای ریاست دیوان محاسبات کشور اشاره کرد و افزود: هم دانشگاهی بودیم و او را می شناختم، روی موضوع مفاسد اقتصادی کار کرده بود بنابراین فکر می کردم او در این جایگاه قرار بگیرد مناسب تر است وگرنه من طرفدار کسی نبودم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس هفتم یادآور شد: برخلاف انتظار وقتی بین آقایان رحیمی و رهبر رأی گرفتیم دیدیم نتیجه عکس شد و آقای رحیمی 12 رأی آورد و آقای فرهاد رهبری 8 رأی کسب کرد. در این مرحله کمیسیون باید نفر اول را به صحن علنی مجلس معرفی کند، از آنجا که آقای رحیمی برنامه اش را کامل نداده بود چند روزی صبر کردم برنامه اش را داد و من هم طبق معمول در جلسه علنی به نمایندگان گزارش کردم که چه پروسه ای طی شد، معمولا صحن مجلس به نظر کمیسیون توجه می کند و آقای رحیمی برای ریاست دیوان محاسبات کشور رأی آورد.
وی در پاسخ به این سئوال که عده ای در مجلس هفتم مخالف حضور آقای محمدرضا رحیمی در جایگاه ریاست دیوان محاسبات کشور بودند عمده علت مخالفت شان چه بود آیا آن موقع نکته منفی هم در کارنامه آقای رحیمی وجود داشت؟ تصریح کرد: آن زمان مواردی که امروز درباره آقای رحیمی وجود دارد مطرح نبود.
سبحانی اظهار کرد: مقایسه می کردیم، فرهاد رهبر دکترای اقتصاد داشت، در مفاسد اقتصادی 3 جلد کتاب منتشر کرده بود در جایی که قبلا کار کرده بود حوزه اقتصادی بود از نظر ما اصلح بود ولی بعدها دیدم دوستانی که از جناح راست بودند بیشتر یک خطی گرفتند و بالاخره به هم نزدیک شدند و رأی را عوض کردند. آن موقع تا آنجا که یادم است نقاط منفی از این دست مسائلی که امروز مطرح است در کارنامه آقای رحیمی مطرح نبود. ما دنبال اصلح بودیم و فرهاد رهبر از نظر ما اصلح بود.
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code