بازتاب معرفی دستاورد جدید ایران در حوزه فناوری دفاعی

  • ۳۷۸
اظهارات وزیر خارجه چین درباره مذاکرات هسته‌ای در جریان سفر به تهران، دفاع رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تصمیم خود درباره دعوت از نتانیاهو، واکنش کاخ سفید به اخبار مربوط به قطع ارتباط آمریکا و رژیم اسرائیل در موضوع ایران و بازتاب دستاورد جدید ایران در حوزه دفاعی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

بازتاب معرفی دستاورد جدید ایران در حوزه فناوری دفاعی
اخبار مربوط به سفر وزیر خارجه چین به ایران، از روز گذشته تاکنون مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است. خبرگزاری کویت ضمن انتشار گزارشی در این زمینه می‌نویسد، وانگ یی، وزیر خارجه چین که به ایران سفر کرده، اظهار داشته، توافق جامع هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+ ۵ هم به نفع ایران و هم کل منطقه خواهد بود. 

وی در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود ضمن بیان اینکه در مذاکرات فرصت دستیابی به توافق وجود دارد، گفته، کشورش از تمدید دوباره دوره زمانی مذاکرات استقبال نمی‌کند. وی همچنین بر مخالفت چین با وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران و یا استفاده از گزینه نظامی تأکید کرده است.

بازتاب معرفی دستاورد جدید ایران در حوزه فناوری دفاعی

اما در ادامه مباحث مربوط به سخنرانی نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در کنگره آمریکا، «واشنگتن اگزمینر» اظهارات جدید رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را بازتاب داده که از اقدام خود در دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره دفاع کرده است. 

به نوشته این سایت، جان بونر ضمن دفاع از تصمیم خود گفته، وی تلاش دارد موضع رئیس‌جمهور آمریکا را در مذاکرات هسته‌ای تقویت کند. وی افزوده: «در واقع، ما کاملاً حق انجام آنچه ‌‌انجام دادیم، داشتیم». وی که در جریان یک مصاحبه سخن می‌گفته، این موضوع که تصمیم وی جنبه سیاسی داشته، ‌رد کرده و آن را صحیح ندانسته است.

بازتاب معرفی دستاورد جدید ایران در حوزه فناوری دفاعی

در مطلبی کم و بیش مرتبط، روزنامه «تایمز اسرائیل» واکنش مقامات دولت آمریکا به گزارشی درباره روابط این دولت با رژیم اسرائیل را مورد توجه قرار داده است. این روزنامه می‌نویسد، کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا، این موضوع را که دولت آمریکا دیگر رژیم اسرائیل ‌در جریان تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌ای با ایران نمی‌گذارد، رد کرده‌اند. 

این موضع‌گیری در پی انتشار گزارشی در یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی مطرح می‌شود که در آن ادعا شده بود، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا ارتباطات خود را با یوسی کوهن، همتای اسرائیلی خود قطع کرده و وندی شرمن، سرپرست تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا نیز دیگر مقامات اسرائیلی را در جریان موضوع مذکور قرار نمی‌دهد.

بازتاب معرفی دستاورد جدید ایران در حوزه فناوری دفاعی

در میان دیگر مطالب، شماری از مطبوعات و رسانه‌ها، از جمله «راشا تودی»، به دستاورد جدید ایران در حوزه نظامی پرداخته‌اند. سایت این شبکه خبری با انتشار مطلبی می‌نویسد، ایران در حال تدوین یک سامانه راداری هشدار سریع ‌که می‌تواند موشک‌ها، هواپیماهای جاسوسی و پهپاد‌ها را هزاران کیلومتر دور‌تر از مرزهای این کشور ‌شناسایی کند. راشا تودی اشاره می‌کند، این رادار پس از تکمیل شدن، سرتاسر پهنه هوایی ایران را تحت کنترل قرار داده و امنیت آن را تأمین خواهد کرد.

بازتاب معرفی دستاورد جدید ایران در حوزه فناوری دفاعی
در ‌‌نهایت‌ در مطلبی مربوط به مسائل داخلی ایران، سایت شبکه خبری «الجزیره» موضوع آغاز دوران محکومیت معاون رئیس جمهور سابق ایران را مورد توجه قرار داده است. این سایت به نقل از رسانه‌های ایرانی می‌نویسد، محمدرضا رحیمی، معاون رئیس جمهور سابق ایران، در پی مجرم شناخته شدن در زمینه اتهامات مربوط به فساد مالی، به زندان منتقل شده است. بر همین اساس، رحیمی به زندان اوین منتقل شده تا دوره محکومیت پنج ساله خود را بگذراند. الجزیره اشاره می‌کند ‌رحیمی ابتدا به ۱۵ سال زندان محکوم شده بود که در جریان تجدیدنظر، حکم وی به پنج سال زندان تقلیل یافت.




تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code