نفتالی بنت: سخنرانی نتانیاهو برای جلوگیری از توافق بد ایران و ۱+۵ ضروری است

  • ۲۴۲

«نفتالی بنت» وزیر اقتصاد و رهبر حزب مذهبی صهیونیستی «خانه یهود» در مصاحبه با شبکه «سی ان ان» ضمن حمایت از سخنرانی روز 3 مارس «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا تصریح کرد که این سخنرانی به اندازه‌ای ضروری و حیاتی است که اسرائیل می‌تواند از حقانیت خود در قبال توافق بد هسته‌ای بین ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) حمایت کند.

خبرگزاری فارس: نفتالی بنت: سخنرانی نتانیاهو برای جلوگیری از توافق بد ایران و ۱+۵ ضروری است

وی تصریح کرد که این سخنرانی می‌تواند از حصول یک توافق بد بین قدرت‌های غربی و ایران جلوگیری کند و گفت که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در مواجهه با تهدیدات موجود همچون برنامه هسته‌ای ایران، ساکت و آرام بگیرد. وی ضمن اشاره به اینکه سخنرانی نتانیاهو در کنگره در بهترین موقعیت، حقانیت اسرائیل را ثابت می‌کند، ادامه داد: فرصت مغتنمی به وجود آمده است، در تاریخ 24 مارس، مهلت مذاکرات (هسته‌ای) به پایان می‌رسد. بنت تأکید کرد: توافق کنونی که هم‌اکنون در خصوص آن بحث و گفت‌وگوهایی صورت می‌گیرد، یک توافق بد است. این توافق به ایران اجازه می‌دهد که دستگاه تولید سلاح هسته‌ای خود را حفظ کند و تنها دکمه «مکث» این ماشین فشار داده می‌شود و این بدان مفهوم است که ایران ظرف چند سال می‌تواند به راحتی تسلیحات هسته‌ای تولید کند. رئیس حزب خانه یهود سپس ادامه داد: ما برای بقای خود مبارزه می کنیم و به بهترین نحو حقانیت خود را برای مردم آمریکا به اثبات می‌رسانیم. وی مدعی شد: «ایران از تاکتیک‌های به تعویق انداختن و فریب استفاده می‌کند و جهان باید به طور کامل دستگاهی که آنها را قادر به تولید سلاح هسته‌ای می‌کند را از بین ببرد. بنت گفت: غرب که اطمینان داشت اقدام درستی را در خشنود کردن آلمان‌های نازی انجام می‌دهند، چکسلواکی را فروختند. اسرائیل، چکسلواکی بعدی نیست. آْمریکا بهترین و بزرگترین دوست ما به حساب می‌آید، هیچ چیز این مسئله را تغییر نمی‌دهد اما ما باید حقانیت خود را برای جهانی آزاد و متوقف کردن این تهدید قریب‌الوقوع اثبات کنیم. «جان بینر» رئیس اکثریت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی غیرمتعارف و بدون مشورت با کاخ سفید، «بنیامین نتانیاهو» را دعوت کرد که درست دو هفته قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی تل‌آویو و سه هفته قبل از مهلت مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 برای رسیدن به توافق چارچوبی در خصوص موضوع هسته‌ای ایران، در کنگره سخنرانی کند. این اقدام بینر، نه تنها انتقاد بسیاری از مقامات آمریکایی از جمله «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا و «جو بایدن» معاون اوباما را به همراه داشت بلکه بسیاری از مقامات صهیونیستی نیز از این اقدام نتانیاهو انتقاد کردند. کاخ سفید هشدار داده است که در صورت سفر نتانیاهو، اوباما و «جان کری» با نخست‌وزیر اسرائیل دیدار نخواهند کرد و گفته‌اند که سیاست‌های آمریکا اجازه دیدار با رهبران خارجی در آستانه انتخابات پارلمانی رهبران آن کشورها را نمی‌دهد. 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code