تیراندازی در نشستی با حضور کاریکاتوریست‌ هتاک به پیامبر (ص)+فیلم

  • ۳۱۰

تیراندازی در کافه‌ای در کپنهاگ پایتخت دانمارک، یک کشته و سه مجروح ـ که هر سه آن‌ها پلیس بودند ـ بر جای گذاشت. 



در این کافه جلسه‌ بحث و نقدی با موضوع «اسلام، کفر و آزادی بیان» به دعوت لارس ویلکس سوئدی با حضور ده‌ها تن در حال اجرا بود که تیراندازی رخ داد. در این نشست که به صحنه‌ تیراندازی تبدیل شد، قرار بود، درباره‌ ابعاد حمله تروریستی به دفتر مجله‌ فرانسوی «شارلی ابدو» نیز بحث شود. 

لارس ویلکس، کاریکاتوریستی است که در سال ۲۰۰۷ کاریکاتوری موهن از حضرت محمد مصطفی (ص) پیامبر اسلام‌ کشید و در یکی از روزنامه‌های سوئدی منتشر کرد. او بعد از کشیدن این کاریکاتور و تظاهرات‌های گسترده مسلمانان، به مرگ تهدید شد و مدت‌هاست ‌تحت مراقبت مأموران پلیس زندگی می‌کند.


بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، در این تیراندازی‌ها دست‌کم ۵۰ گلوله شلیک شد و یک ‌مرد چهل ساله ‌کشته و دست‌کم سه مأمور پلیس مجروح شدند. مجروحین به بیمارستان انتقال داده شدند و هنوز هویت فردی که کشته شد، اعلام نشده است. 

ظاهراً این حمله از سوی دو تن همراه بوده است. پلیس دانمارک تأیید کرد، ‌دو نفر را در اولین دقایق پس از این تیراندازی بازداشت کرده است. هنوز هویت این دو مظنون به تیراندازی ‌فاش نشده، ولی با این ‌حال تیراندازان اصلی، با سرقت یک خودرو از یک زن، موفق به فرار از محل شدند و یک کیلومتر آن سو‌تر خودرو را‌‌ رها کرده و متواری شدند تا عملیاتی بزرگ برای جستجوی آن‌ها آغاز شود. 

فرانسوا زیمرای، سفیر فرانسه در دانمارک نیز یکی از مدعوین به این نشست بود. او در اولین دقایق بعد از حادثه در توئیتر خود نوشت: «هنوز زنده‌ام».


سفیر فرانسه در دانمارک در گفت‌وگویی تلفنی با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: «تیراندازی از بیرون اتاق انجام شد. گلوله‌ها ناگهان شلیک شدند و همه‌ ما روی زمین دراز کشیدیم. موفق شدیم از اتاق فرار کنیم و فعلا همه در اتاق دیگری پشت درهای بسته ماندیم، چون به گفته‌ پلیس هنوز وضعیت خطرناک است‌». 

در این تیراندازی‌ به لارس ویلکس، کاریکاتوریستی که احتمال می‌رود، هدف اصلی حمله بود، آسیبی وارد نشد. 

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه اولین رئیس جمهوری است که به این حمله واکنش نشان داد و دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه بیانیه‌ کوتاهی را به نقل از اولاند منتشر کرد. اولاند این تیراندازی را محکوم ‌و با نخست‌وزیر دانمارک اعلام همبستگی کرده است. 

لورانس فابیوس، وزیر خارجه‌ فرانسه نیز در بیانیهٔ جداگانه‌ای این حمله را «حمله‌ای تروریستی» دانست و حمله را محکوم کرد.

دانلود فیلم

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code