تشدید نگرانی رژیم اسرائیل از حضور نیروهای ایرانی در سوریه

  • ۲۵۸
ادامه مباحث بر سر طرح اتهام علیه رئیس‌جمهور آرژانتین درباره ماجرای بمب‌گذاری آمیا، نگرانی رژیم اسرائیل از عملیات مشترک ایران، حزب‌‌الله و ارتش سوریه در مناطق جنوبی سوریه، دستگیری اعضای یک هسته تروریستی در ایران و بازتاب سخنان فرمانده کل سپاه درباره نقش ایران در مبارزه با داعش، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

 در ادامه مباحث مربوط به طرح اتهام علیه رئیس‌جمهور آرژانتین درباره واقعه انفجار سال ۱۹۹۴، ‌«رویترز» از حمایت مقامات ارشد دولت این کشور از رئیس جمهور خبر داده است. 

به نوشته این خبرگزاری، پس از اعلام اینکه دادستان کل آرژانتین همچنان به بررسی اتهامات مطرح علیه کریستینا فرناندز کرچنر، رئیس جمهور این کشور بر سر تلاش برای پنهان کردن آنچه نقش ایران در واقعه آمیا خوانده شده ادامه می‌دهد، مقامات ارشد دولتی حمایت خود را از وی اعلام کرده‌اند. در همین راستا، یکی از مقامات دولت آرژانتین اقدام دادستان را ‌«کودتای قانونی» علیه رئیس‌جمهور خوانده است. 

نگرانی رژیم اسرائیل از حضور نیروهای ایران و حزب الله در منطقه جولان سوریه، موضوعی است که امروز بار دیگر در مطبوعات و رسانه‌های این رژیم بازتاب یافته است. روزنامه «جروزالم پست» می‌نویسد، نیرویی متشکل از رزمندگان حزب الله، نیروهای ارتش سوریه و همچنین نیروهای ایرانی، طی روزهای اخیر، حمله‌ای را علیه شورشیان در جنوب غربی دمشق، به سمت استان قنیطره و همچنین بلندی‌های جولان آغاز کرده‌اند. 

این روزنامه در ادامه مطلب خود به بیان ماهیت متفاوت نبرد‌ها در این منطقه نسبت به دیگر مناطق سوریه پرداخته و به ویژه نگرانی‌های رژیم اسرائیل از وجود درگیری در نزدیکی مرزهای سرزمین‌های اشغالی را مورد اشاره قرار می‌دهد.
 
در میان دیگر مطالب، خبرگزاری کویت موضوع دستگیری اعضای یک هسته تروریستی در ایران را مورد توجه قرار داده و به نقل از وزیر اطلاعات ایران می‌نویسد، یک هسته‌ای تروریستی در جنوب شرق ایران منهدم گشته که از آن مقادیر زیادی مواد منفجره کشف و ضبط شده است. 

در این مطلب اشاره شده که نیروهای امنیتی ایران توانسته‌اند از طریق عملیات‌های پیچیده و به واسطه همکاری با مردم محلی، این هسته تروریستی را کشف کرده و اعضای آن را که قصد داشته‌اند، عملیات خرابکارانه در کشور ‌انجام دهند، بازداشت کنند.

در ‌‌نهایت‌ سایت خبری «عراقی نیوز» اظهارات فرمانده کل سپاه پاسداران را بازتاب داده که درباره نقش ایران در کمک به عراق برای مبارزه با گروه تروریستی داعش سخن گفته است. 

این سایت می‌نویسد، سردار محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ایران، اشاره کرده هیچ کشوری نبوده که همچون ایران، از عراق‌ در مبارزه با داعش ‌کامل ‌حمایت کند. سردار جعفری گفته، تنها کشوری که عراق را با همه ابزارهای موجود در مبارزه با داعش یاری رسانده، ایران بوه و دیگر کشور‌ها، از جمله آمریکا، از پیروزی‌های کسب شده در مقابل داعش شگفت‌زده شده‌اند.


تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code