نماینده سابق ایران در سازمان ملل:‌ سخنان رهبری راه را برای باج‌گیری از ایران مسدود کرد

  • ۱۶۳
علی خرم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات هسته‌ای که در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروهای هوایی ارتش مطرح شد، خاطرنشان کرد: این سخنان کاملا به جا و به موقع بود زیرا در داخل کشور افرادی که در جناح فکری مخالف مذاکرات هستند طوری عرصه را بر دکتر روحانی و ظریف تنگ کرده بودند که گویا مذاکرات هسته‌ای، کاری خلاف و اشتباه است و اعلام نظر رهبری نشان داد که ایشان همچنان حامی گفت‌و‌گوهای هسته‌ای و تیم مذاکره کننده هستند.
وی ادامه داد: در هفته‌های اخیر انتقادات زیادی نسبت به جزئیات رفتارهای دکتر ظریف از جمله قدم زدن او صورت گرفته بود و بخشی از مردم امکان داشت فکر کنند که مذاکره‌کنندگان ما دارند به بیراهه می‌روند، ولی سخنان اخیر رهبری این شبهه را برطرف کرده و نشان داد مذاکرات را همانند سابق زیر نظر دارند و به تمام نکات آن نظارت دارند.

خرم گفت: در اجلاس وین 8 قرار بود پس از اجماع نظر و توافق بر روی کلیات، جزئیات به دست کارشناسان ارشد سپرده شود، که اتفاقاتی افتاد که حتی نتوانستند روی کلیات هم توافق کنند و حال این مطلب همچنان مطرح است که ابتدا روی کلیات توافق شود و یا به طور کلی بر روی عملیات و جزئیات به توافق برسند و برای اینکه مذاکرات مجددا تمدید نشود گفته شد که همزمان بر روی کلیات و جزئیات توافق صورت بگیرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان این‌که «تاکید رهبری برای توافق همزمان بر روی کلیات و جزئیات بسیار معقول است» افزود:‌ در حال حاضر مخالفین جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور تلاش می‌کنند روند پرونده هسته‌ای را تخریب کنند و قطعا گذر زمان به نفع پرونده هسته‌ای ما نیست و به عبارتی حتی به نفع مخالفان ما نیز هست.

خرم ادامه داد: هم تندروها و جمهوری‌خواهان در آمریکا برای روند مذاکرات شرط و شروط معین می‌کنند و هم برخی از کشورهای منطقه به دنبال آن هستند که تا زمان بر آورده شدن شروط آنها زمان توافق را به تاخیر بیاندازند و نتانیاهو نیز هر از گاهی از موضع بالا اظهار نظرهایی می‌کند ولی قطعا اگر زیاده‌روی‌هایی از سوی آنها صورت بگیرد ایران زیربار نرفته و امکان دارد مذاکرات به بن بست برسد، بنابراین رهبری در بخشی از سخنان خود ضمن تایید روند مذاکرات یادآوری می‌کنند که هیچ فرد یا گروهی نمی‌تواند دنبال زیاده‌خواهی یا باج‌گیری از ایران باشد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code