وحشت اسرائیل از مردان حزب الله

  • ۱۶۷

تهران با صدور بیانیه ای مرگ معاون سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی حمله بالگردهای رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه به شهر قنیطره را تایید کرد.

به گزارش روزنامه الحیات، چاپ لبنان، در پی این حادثه ارتش اسرائیل نیروهای خود را در بلندی های اشغالی جولان تقویت کرد و این در حالی است که این اتفاق زمانی می افتد که مسکو خود را آماده برگزاری نشست مسکو بر سر سوریه با حضور نمایندگان حکومت و مخالفان سوریه می کند. نشستی که خواسته های مخالفان که خواستار تشکیل هیئتی انتقالی با حضور اکثریت اعضای خود با صلاحیت های کامل رئیس جمهوری است بر آن سایه انداخته است.

دیده بان حقوق بشر سوریه روز دوشنبه اعلام کرد که در پی این حمله رژیم صهونیستی نیروهای حکومت سوریه «مناطقی را در دو شهر نبع الصخر و ام باطنه در منطقه الاوسط در ریف قنیطره بمباران کردند و با از سلاح سنگین مناطقی در شهر الحمیدیه را نیز گلوله باران کردند.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ای ترور سردار محمد الله دادی را محکوم کرد و یادآور شد «او در جغرافیای مقاومت اسلامی از استقلال ملت مظلوم سوریه دفاع کرد.» سپاه در ادامه بیانیه خود همچنین نوشت: «دشمنان وقتی که مشاهده کردند منطقه القنیطره از کنترلشان خارج شده است اقدام به کشتن نیروهای مقاومت اسلامی کردند.»

الحیات در ادامه گزارش خود به نقل از منابع آگاه در ایران می نویسد: سردار محمد الله دادی از زمان جنگ تحمیلی عراق و ایران به سپاه پاسداران پیوست و به یکی از فرماندهان مجاهد قرارگاه 41 ثارالله تبدیل شد. فرماندهی این قرارگاه بر عهده قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس است. ماموریت وی رسیدگی به فعالیت های سپاه در لبنان و فلسطین بود. بعد از آغاز بحران سوریه در لبیک به ندای جهاد علیه تکفیری ها به سوریه رفت و در آن جا فعال شد. کارشناسان می گویند که  وی سایه سردار سلیمانی در پرونده های سوریه و لبنان و فلسطین بود.

بعد از حادثه مذکور ارتش رژیم صهیونیستی از ترس اقدامات تلافی جویانه حزب الله حضور خود را در مناطق اشغالی جولان تقویت کرد و تانک های خود را در نزدیکی گذرگاه القنیطره مستقر کرد و سربازان خود را در مرزهای یخ زده این منطقه به حالت آماده باش در آورد.

منابع آگاه نزدیک به حزب الله به روزنامه لبنانی النهار نیز گفتند که احتمالا حزب الله پاسخ اسرائیل را در خارج از مرزهای جغرافیایی لبنان خواهد داد.

این در حالی است که گفته می شود حمله بالگردهای اسرائیلی به خاک سوریه باعث به وجود آوردن اختلاف های بسیاری میان احزاب سیاسی اسرائیلی که خود را آماده انتخابات زودهنگام در ماه مارس می کنند، شده است. بسیاری از سیاستمداران اسرائیلی می گویند که تلاویو در حال حاضر در وضعیتی نیست که بتواند با حزب الله بجنگد. به ویژه که حزب الله در سوریه توانسته از آمادگی لازم برای مبارزه برخوردار شود و بیش از یک صد هزار موشک در اختیار دارد.

از سوی دیگر سازمان ملل متحد از زبان سخنگوی خود فرحان حق این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را نقض آشکار آتش بس اسرائیل و سوریه که در سال 1974 منعقد شده است، دانست. بشار جعفری نماینده سوریه در سازمان ملل درباره اظهارات سخنگوی سازمان ملل اظهار عقید کرده: «الحمدالله، بالاخره جناب سخنگو از سکوتی که بر خود تحمیل کرده بود، خارج شد.»  

در همین رابطه منابع دیپلماتیک می گویند که سوریه عملیات نابود ساختن 12 انبار زیرزمینی تسلیحات شیمیایی خود را نیز به تعویق انداخته است.

از سوی دیگر منابع آگاه به این روزنامه لبنانی نزدیک به مواضع عربستان گفته اند که مسئولان فرانسوی ظرف روزهای آینده رهسپار مسکو خواهند شد تا درباره چگونگی حضور در کنفرانس سوریه در مسکو که قرار است در روزهای 26 تا 29 ماه جاری میلادی برگزار شود، با میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه بحث و تبادل نظر کنند.

پیش از این لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار با جان کری، همتای امریکایی خود در روز جمعه گذشته گفته بود که پاریس در پیمان بین المللی – عربی علیه داعش در سوریه تا زمانی که جنگ با داعش شامل سرنگونی اسد نباشد، شرکت نخواهد کرد.

در همین حال "ائتلاف ملی مخالفان سوری" بعد از نشست هیئت سیاسی خود در روز یکشنبه بر سر 13 بند اصلی برای گفت وگو با نمایندگان حکومت سوریه به توافق رسید که از جمله آنها «تشکیل هیئت حکومت انتقالی با صلاحیت های کامل از جمله صلاحیت های رئیس جمهوری است.»

قرار است این بندها در نشست مسکو میان مخالفان و نمایندگان حکومت سوریه به بحث گذاشته شود. حکومت سوریه تا کنون بحث بر سر سرنوشت بشار اسد را نپذیرفته و آن را خط قرمز خود دانسته است. دولت روسیه نیز تا کنون گفته است که از آن جا که بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری اخیر پیروز انتخابات شده است دیگر بحث بر سر کنار گذاشتن او از قدرت را قابل بررسی نمی داند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code