از نماز جلیلی تا نماز ظریف در مذاکرات

  • ۱۲۹

اردیبهشت ماه سال 91، آیت الله علم الهدی حاشیه‌ جالبی از مذاکرات تیم ایرانی و گروه 1+5 در استانبول ترکیه را بیان کرده بود.


علم الهدی اظهار داشت: طبق اخبار اعلام شده می بایست دو گروه ایرانی و 1+5 به صورت همزمان وارد سالن مذاکره می شدند که به علت مصادف شدن ورود طرفین مذاکرات با زمان اذان مغرب، این اتفاق رخ نداد.

وی افزود: تیم مذاکره کننده ایرانی به سرپرستی دکتر جلیلی به محض اطلاع از زمان اذان مغرب و عشا به وقت استانبول، از ورود به سالن جلسه امتناع کردند و در گوشه ای از سالن محل مذاکرات به اقامه نماز پرداختند.

علم الهدی تاکید کرد: در این مدت، کشور های اتمی و قدرتمند دنیا منتظر بچه های ما شدند تا همزمان وارد سالن شوند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: این توکل و استعانت از خداوند متعال باعث پیشرفت مذاکرات به نفع طرف ایرانی شد، به گونه ای که صلابت و اقتدار ایران را به دنبال داشت.

محمدجواد ظریف نیز در خصوص مذاکرات طولانی مدت خود با جان کری، زمان نماز را یکی از تنها فرصت های استراحت عنوان کرد.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره پیاده روی با جان کری در ژنو بعد از ارائه توضیح در خصوص این موضوع گفت: "مذاکرات بسیار فشرده بود و تنها زمان استراحت ما همان یک ربع پیاده‌روی و زمان نماز بود." گفتنی است مذاکره ظریف و کری 8 ساعت به داراز کشیده بود.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code