چرا سرهنگ ، پرزیدنت را همراهی نکرد؟

  • ۱۷۲

حسن روحانی و تعدادی از اعضای کابینه یازدهم، به مناسبت روز هوای پاک، در اقدامی نمادین به وسیله مترو به محل کار خود رفتند اما نکته قابل تامل در این میان، بی اعتنایی محض و معنادار شهردار تهران به حضور رییس جمهور در یکی از زیرمجموعه های شهرداری تهران بود.


بر اساس این گزارش، به جز روحانی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و نیز علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی نیز به صورت جداگانه با مترو به محل کار خود رفتند اما چینش مدیران تحت امر قالی‌باف برای استقبال از مدیران بلندپایه دولت قابل تامل بود.

بر این اساس، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران - پایین ترین سطح ممکن برای استقبال از عالی ترین مقام اجرایی کشور -  برای استقبال از رییس جمهور و خدابخش، مدیر خط یک متروی تهران برای استقبال از رییس سازمان انرژی اتمی انتخاب شده بودند و وزیر خارجه کشورمان که اخیرا در چهار روز، سه بار با جان کری دیدار کرده بود، این بار تنها برخی خبرنگاران را در کنار خود می دید بی آنکه حتی یک مدیر میانی و یا رده پایین شهرداری تهران به استبال او رفته باشد!

این در حالی است که بر اساس چارت اداری شهرداری تهران، مرسوم، این بود که شهردار تهران به استقبال رییس جمهور برود، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری به استقبال وزیر خارجه و مدیرعامل مترو نیز به استقبال رییس سازمان انرژی اتمی.

چرا سرهنگ ، پرزیدنت را همراهی نکرد؟/ بی‌اعتنایی عجیب شهرداری به ظریف و صالحی
همراهی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با روحانی

چرا سرهنگ ، پرزیدنت را همراهی نکرد؟/ بی‌اعتنایی عجیب شهرداری به ظریف و صالحی
هیچ یک از مدیران شهرداری به استقبال ظریف نرفتند

چرا سرهنگ ، پرزیدنت را همراهی نکرد؟/ بی‌اعتنایی عجیب شهرداری به ظریف و صالحی
همراهی مدیر خط یک مترو با صالحی


ممکن است این فرض مطرح شود که قالی باف از حضور روحانی در مترو بی خبر بوده که البته فرض مضحکی است چراکه اولا مدیر زیرمجموعه او از این موضوع باخبر بود و در ثانی، ساده لوحی است که هماهنگی های امنیتی انجام شده برای حضور رییس‌جمهور در مترو به اطلاع شهردار تهران نرسیده باشد.

این بی اعتنایی معنادار شهردار تهران به رییس جمهور در حالی است که پیش از این، دو طرف سابقه دیدارهای مشترک داشته اند و قالی باف و معاون حمل و نقل و ترافیک او حتی در دیدار اعضای شورای شهر با روحانی نیز حاضر شده بود.

چرا قالی‌باف روحانی را همراهی نکرد؟/ بی‌اعتنایی عجیب شهرداری به ظریف و صالحی
حضور قالی باف در دیدار اعضای شورای شهر تهران با روحانی/ 25 خرداد 93


به نظر می‌رسد اختلافات عمیق شهردار تهران با رییس‌جمهور که در ماه‌های گذشته، با کنایه‌های غیرمستقیم دو طرف به یکدیگر خود را نشان داده، وارد فاز جدیدی شده است.

روحانی در یکی از آخرین کنایه های خود به قالی باف، در اشاره ای غیرمستقیم به طرح تفکیک جنسیتی شهرداری تهران گفته بود: برای دولت تدبیر و امید فرقی بین این طایفه و آن طایفه، مذهب و مرد و زن وجود ندارد و هرکس شایسته‌تر است کار را بر دوش بگیرد. مگر می‌شود 50 درصد جامعه ما یعنی زنان به بهانه‌های مختلف به کار گرفته نشوند؟ زن‌های ما اهل عفافند و این جامعه اسلامی و اخلاقی است و زنان ما پیشتاز اخلاق هستند.

این در حالی است که قالی باف نیز در یکی از نمونه های اخیر کنایه به روحانی، با اشاره آشکار به روحانی و تیم هسته ای دولت گفته بود: "ما فکر می‌کنیم مشکلات اقتصادی با فلان مدیریت حل می‌شود ولی باور کنیم که اگر در جامعه‌ای ربا گرفته و داده شد آن سیستم فاسد می‌شود. باید این را باور داشته باشیم که برای رضای خدا در جنگ حضور یافتیم و موفق شدیم و همین راه موفقیت ما در همه جبهه‌ها بود. هر فردی در هرسطحی از کشور باید بداند راه حل مشکلات کشور در آنور آب و در پای میز مذاکره نیست، هرکس برای حل مشکلات کشور نگاه به بیرون داشته باشد محکوم به شکست است، باید این را باور کنیم."

این نکته لازم به یادآوری است که اخیرا پرویز اسماعیلی معاون اطلاع رسانی فعلی دفتر رئیس جمهور که از نزدیکان محمدباقر قالی باف بوده و در زمان انتخابات ریاست جمهور سخنگوی ستاد انتخاباتی وی بود، مدتهاست در محل کار خود در دفتر رئیس جمهور حاضر نمی شود .

عدم حضور قالی باف برای همراهی با روحانی در مترو، آخرین نمود عینی اختلافات شهردار تکنوکرات و رییس جمهور حقوقدان به شمار می‌رود. باید منتظر ماند و دید این اختلافات ظاهرا حل نشدنی، در چه زمانی بار دیگر رخ نمایی خواهد کرد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code