رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا: ماموریت من مبارزه با داعش است نه بشار اسد

  • ۱۴۷

به نقل از رویترز ژنرال " مارتین دمپسی" رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا که در هفته اخیر برای نخستین بار از زمان آغاز حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در عراق و سوریه به عراق سفر کرده بود، روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری در واشنگتن دستاوردهای این سفر را تشریح کرد.
رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا: ماموریت من مبارزه با داعش است نه بشار اسد

دمپسی با اشاره به اینکه مقامات دولت کنونی عراق تلاش می کنند با تشکیل یک ائتلاف گسترده سیاسی و نظامی در برابر داعش ، مناطق اشغال شده کشورشان از دست داعش را پس بگیرند، گفت نیروهای امنیتی و ارتش عراق برای حمله به مواضع داعش در روزهای آینده جسارت بیشتری یافته اند.

دمپسی که در سفر خود به عراق به بغداد و اربیل رفته بود با تاکید بر اینکه اولویت آمریکا در مبارزه با داعش نخست مبارزه با این گروه در عراق و سپس در سوریه است، در پاسخ به سوالی گفت : " ماموریت محول شده به من مبارزه با داعش است و نه چیز دیگر . به من ماموریت داده نشده تا یک کشور جدید تاسیس و یا حکومت سوریه را سرنگون کنم ."

دمپسی با تاکید بر دشوارتر بودن مبارزه با داعش در سوریه در مقایسه با عراق ، گفت در عراق نیروهای ارتش و قبایل به اندزه کافی وجود دارند تا رودررو با گروه داعش بجنگند اما به دلیل خلا موجود در سوریه، چنین نیروهایی در سوریه نیستند و از این جهت مبارزه با داعش در سوریه به مراتب دشوارتر از عراق است.

دمپسی با اظهار خوش بینی درباره آغاز روند مبارزه موثر با داعش از سوی ارتش و نیروهای عراقی گفت ، ارتش و نیروهای شبه نظامی در عراق جسارت کافی را برای مقابله با داعش یافته اند و در روزهای آینده با شدت بیشتری به مواضع داعش حمله خواهند کرد.

سخنان دمپسی احتمال انجام عملیات آزاد سازی کامل شهر موصل از عناصر داعش را تقویت می کند. همزمان با سفر دمپسی به عراق در محافل سیاسی و رسانه های این کشور طرح بزرگ آزاد سازی شهر موصل از عناصر داعش، مطرح شده است.

این عملیات بزرگ در صورت موفقیت می تواند ضربه ای مهلک به پیکر گروه تروریستی داعش باشد.
داعش در هفته های اخیر شکست های پیاپی داشته است . مهم ترین شکست هفته اخیر این گروه تروریستی، شکستن حلقه محاصره پالایشگاه بیجی از دست عناصر داعش بود.

ارتش و نیورهای امنیتی عراقی پس از آزاد سازی بیجی روحیه بالایی برای حرکت به سمت شهر تکریت (زادگاه صدام) و پاکسازی این شهر از عناصر داعشی و شهر موصل (دومین شهر بزرگ عراق) - که در ژوئن سال جاری میلادی (خرداد 1393) به اشغال داعش در آمد- یافته اند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code