آماده‌باش نیروهای اسرائیلی برای ممانعت از ادامه اعتراضات فلسطینی‌ها

  • ۱۷۷

به دنبال عملیات شهادت طلبانه فلسطینی‌ها علیه صهیونیست‌ها در یک کنیسه نیروهای گارد مرزی رژیم صهیونیستی صبح امروز (پنجشنبه) در دروازه دمشق واقع در شهر قدیمی قدس به حالت آماده باش در آمدند تا مانع از اعتراضات فلسطینی‌ها در این منطقه شوند.

aljazeera4-37.jpeg

به نقل از شبکه خبری الجزیره، نیروهای رژیم صهیونیستی به دنبال عملیات شهادت طلبانه فلسطینی‌ها در یک کنیسه که موجب کشته شدن 5 تن از صهیونیست‌ها شد، منزل تعدادی از فلسطینی‌ها را ویران کردند.

پلیس رژیم صهیونیستی با توقیف خودروهای فلسطینی‌ها به مدت طولانی، در بیشتر خیابان‌های قدس مانع از رفت و آمد آنها شده و اقدام به بازجویی از آنها و خودروهایشان کردند.

پیش‌تر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرده بود منازل فلسطینیانی را که اقدام به انجام حملاتی علیه اسرائیلی‌ها در قدس کردند، ویران خواهند کرد.

پلیس رژیم صهیونیستی همچنین روز سه‌شنبه از تشدید حالت آماده باش در میان نیروهای این رژیم خبر داده بود.

از سوی دیگر گروهی از شهرک‌نشینان اسرائیلی یک جوان فلسطینی را در روستای کفر واقع در شمال شهر قدس مورد حمله قرار دادند هم‌چنانچه نیروهای رژیم صهیونیستی منزل یک فلسطینی واقع در روستای سلوان را منفجر کردند.

این اقدامات یک روز پس از کشته شدن پنج تن از اسرائیلی‌ها در عملیات شهادت طلبانه فلسطینی‌ها علیه کنیسه واقع در قدس اشغالی صورت گرفت.

از سوی دیگر دست کم 19 فلسطینی در حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به روستایی در جنوب شهر اشغالی بیت المقدس زخمی شدند .

مرکز هلال احمر فلسطین اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه به روستای صور باهر در جنوب شهر بیت المقدس یورش برد و به سوی فلسطینی های معترض گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی شلیک کرد .

این مرکز افزود نظامیان اشغالگر دست کم 19 فلسطینی از جمله یک کودک را به ضرب گلوله زخمی و سه جوان فلسطینی را هم بازداشت کردند .

دهها فلسطینی هم بر اثر استنشاق گاز سمی دچار مسمومیت و خفگی شدید شدند و برخی از آنان به بیمارستان انتقال یافتند .

شاهدان و منابع محلی فلسطین در روستای صور باهر گزارش دادند ارتش اسرائیل برای بازداشت تعدادی از جوانان فلسطینی به این روستا یورش برد اما با مقاومت اهالی روستا روبه رو شد که به درگیری بین طرفین منجر شد.

کمیته سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی مسئول اصلی وخاومت اوضاع امنیتی در اراضی فلسطین است.

کمیته سیاسی ساف در پایان نشست خود در رام الله اعلام کرد رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم مسئول اصلی تشدید بحران و وخامت اوضاع در اراضی فلسطین به ویژه شهر بیت المقدس هستند .

کمیته سیاسی ساف در بیانیه ای تاکیدکرد سیاست های خصمانه و نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی به ویژه تلاش های این رژیم برای توسعه شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن و بیت المقدس، حمله شهرک نشینان صهیونیست علیه فلسطینی ها و اهانت به مقدسات آنان از علل اصلی تشدید تنش ها در اراضی فلسطن محسوب می شوند و دولت اسرائیل باید مسئولیت تمام این اقدامات تنش زا را برعهده بگیرد .

کمیته سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطین در نشست خود همچنین از همه کشورها و سازمان بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد خواست جلوی سیاست اعمال تحریم های جمعی اسرائیل علیه شهروندان فلسطینی در شهر بیت المقدس را بگیرند و از مکان های مقدس فلسطینی در برابر تعرضات آشکار اسرائیل محافظت کنند .

کمیته سیاسی ساف هشدار داد ادامه حملات ارتش وصهیونیست های تندرو به مکان های مقدس به ویژه مسجد الاقصی به تشدید خشونت ها و جنگ مذهبی در اراضی فلسطین و منطقه منجر خواهد شد و در نهایت پیامدهای بسیار خطرناکی در پی خواهد داشت .

این کمیته در ادامه به ضرورت ارائه پیش نویس قطعنامه پیشنهادی فلسطینی - عربی به شورای امنیت درباره پایان اشغال گری اسرائیل بر تمام مناطق اراضی اشغال سال 1967 بر اساس جدول زمانی مشخص و نیز لزوم پیوستن فلسطین به سازمان ها و معاهدات بین المللی تاکید کرد .

  • ای اهل تسنن من دلی پر دارم من ربط به گردو خاک چادر دارم
    وحدت که به جای خود ولی من ذاتا از دشمن مرتضی تنفر دارم
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code