حمایت جالب نمایندگان و شخصیت‌های اصولگرا از تیم هسته‌ای

  • ۱۵۰

در آستانه شروع دور جدید مذاکرات هسته‌ای سخنان سردار نقدی، کوثری و نادران مورد توجه روزنامه‌ها قرار گرفته است و محمد خوش‌چهره تحریم ها و مشکلات اقتصادی را مورد توجه قرار داده است. پیش‌بینی از جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم دیگر مساله مهم روزنامه‌های وسط هفته است.

حمایت جالب نمایندگان و شخصیت‌های اصولگرا از تیم هسته‌ای

جوان از جمله روزنامه‌هایی است که حمایت نمایندگان و شخصیت های اصولگرا از ایستادگی تیم هسته‌ای را مورد اشاره قرار داده است.

ابتکار در این باره در مطلبی با عنوان «سردار نقدی: بسیج از مذاکرات هسته‌ای دفاع می‌کند»نوشته: سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که «تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تا به حال عزت ایران را حفظ کرده است و انتظار داریم همین مسیر را ادامه دهد»، افزود: هیات مذاکره‌کننده این روزها مواضع درستی را اعلام کرده است. توقع بسیج هم این است که آمریکا زورگویی و زیاده‌خواهی خود را کنار بگذارد. رسیدن به توافق خوب، عادلانه و بدون اجحاف حتما مقدور است ولی اگر قرار باشد اجحافی صورت گیرد بهتر است که این توافق بد انجام نشود.

وی در نشست خبری خود به مناسبت هفته بسیج با اشاره به اینکه در هر صورتی ملت ایران و بسیج حامی هیات مذاکره‌کننده خواهد بود، اظهار کرد: دو حالت وجود دارد؛ یکی اینکه تیم مذاکره‌کننده حقوق ملت ما را اعاده کنند و به یک توافق خوب برسند که همه ما حامی هستیم. حالت دوم این است که تیم مذاکره‌کننده ببیند حق ایران در حال پایمال شدن است و مذاکره را کنار بگذارد و تن به توافق ندهد که باز هم بسیج و همه مردم حمایت کامل خواهند کرد اما اگر خدای ناکرده حق مردم ضایع شود هیچ کس حمایت نمی‌کند. حقوق هسته‌ای مثل مرز کشور است و اگر مورد تجاوز قرار گیرد کل بسیج تلاش می‌کند تا آن را پس بگیرد. ما نخواهیم گذاشت کسی بر سر حقوق اساسی ملت ایران لکه سیاهی را ثبت کند. بسیار بسیار بعید می‌دانم که دولت خدمتگزار به چنین شرایطی تن بدهد و از حقوق ملت ایران کوتاه بیاید.

در همین حوزه دنیای اقتصاد در مطلبی با عنوان «لاریجانی: مسیر مذاکرات رو به پیشرفت است»نوشته: رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار سرگئی ناریشکین رئیس مجلس دومای روسیه با بیان اینکه مذاکرات هستهای ایران مسیر رو به پیشرفتی را طی می‌کند، تاکید کرد اما برخی بهانه‌جوییهای آمریکا و غرب میتواند مانعی بر سر راه این مذاکرات باشد. رئیس مجلس دومای دولتی روسیه نیز در مورد موضوع مذاکرات هسته‌ای گفت: «موضع همیشگی روسیه این بود که ایران حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هستهای را دارد و موضوع هستهای ایران باید به شیوه‌ای کاملا منصفانه و عادلانه حل‌وفصل شود.» از سوی دیگر در آستانه برگزاری مذاکرات دیگری بین ایران و گروه 1+5 کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا قرار است طی هفته جاری با برگزاری دو جلسه استماع با موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 پیامدهای یک توافق که آن را «بد» می‌خوانند، مورد بررسی قرار دهد.

شهروند در گزارشی با عنوان «نبض مذاکرات‌ هسته‌ای، تند شد» از مذاکرات هسته‌ای نوشته: امروز دور پایانی مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ٥+١ آغاز می‌شود. این دور از مذاکرات در وین، پایتخت اتریش برگزار می‌شود و چنانچه نتایج مثبتی در پی داشته باشد، می‌توان گفت توافق جامعی تاریخی میان ایران غرب صورت می‌پذیرد که پایان‌بخش ١٢‌سال بن‌بست و بحران بر سر پرونده هسته‌ای ایران است. تنها یک هفته به پایان ضرب‌الاجل تعیین‌شده برای دور دوم مذاکرات هسته‌ای باقی مانده است و به همین جهت مذاکرات این روزها در وین، مذاکراتی سخت، صریح و جدی خواهد بود.

آنگونه که از شواهد امر بر می‌آید در دور قبلی مذاکرات هسته‌ای که در عمان برگزار شده است، توافقاتی کلی بر سر موضوعات مورد بحث صورت گرفته و حتی متونی به همراه جزییات درخصوص توافقنامه نهایی پیش‌نویس شده است. البته این مسأله نکته‌ای تازه و نو نیست. محمدجواد ظریف، در دور آخر مذاکرات که در فرصت شش‌ماهه صورت گرفته بود، اعلام کرد که متن توافق تقریبا آماده است و تنها به یک تصمیم سیاسی نیاز دارد. به‌هرحال اما نمی‌توان منکر این واقعیت بود که مذاکرات از آن‌زمان تاکنون پیشرفت‌هایی اساسی داشته است. تا آن‌جا که روزنامه گاردین به نقل برخی دیپلمات‌ها خبر داده که ٩٥‌درصد کار به انجام رسیده و تنها دو مسأله ظرفیت غنی‌سازی ایران و نحوه برداشته‌شدن تحریم‌های ضد ایرانی باقی مانده است که این دو نیز نیاز به تصمیم‌سازی در پایتخت‌های طرف‌های مذاکره دارد. بسیاری از تحلیلگران سیاسی نیز بر این عقیده‌اند که موانع باقی‌مانده بر سر راه توافق جامع بیشتر سیاسی هستند. آنها همچنین تأکید کرده‌اند این طرف‌های ایران و آمریکا هستند که باید تصمیم نهایی را بگیرند و زمینه‌های سیاسی را برای توافق جامع آماده کنند.


تحریم ها و مشکلات اقتصادی

محمد خوش چهره استاد اقتصاد دانشگاه تهران در روزنامه خراسان نوشته: دور نهایی مذاکرات ایران و 1+5 از امروز در وین در حالی آغاز می شود که طیفی از مسائل و پیش بینی های متفاوت و همچنین انتظار های واقع بینانه و غیر واقع بینانه در این مورد مطرح می شود . این که به واقع نتیجه مذاکرات چه خواهد بود بر سر میز مذاکرات و در گفت وگو های دیپلمات ها روشن خواهد شد اما فارغ از این مسئله چند نکته را می توان متذکر شد .

تجربه های تلخ گذشته که با بیانیه الجزایر، روند آن آغاز گردید نشان می دهد که طرف غربی حتی در صورت امضای توافقنامه، خود را به انجام آن متعهد و ملزم نمی داند. قطعاً ایالات متحده از انجام مفاد توافق هسته ای به انحاء مختلف شانه خالی خواهد کرد. یکی از نشانه های آشکار عهدشکنی آمریکا که در حال حاضر شاهد آن هستیم، زمان بر کردنِ برداشتن تحریم هاست در حالی که مسئولین ما خواهان رفع کامل و سریع آن هستند.

اکنون باید به این سوال مکررپاسخ دوباره بدهیم که اساسا مشکلات اقتصادی ما تاچه حد معلول تحریم هاست ؟

درباره تحریم ها ریشه مشکلات قبل از این که به خود تحریم ها بازگردد به نحوی به برخورد با تحریم ها مربوط می شود. بحث تحریم ها در شاخه تخصصی مدیریت استراتژیک مطرح است به این معنا که تحریم درست است که مصداقی از تهدید است اما اصولا تحریم به صرف تهدید واجد قضاوت و ارزش یابی نیست چرا که تاثیر و تهدید زا بودن آن به مدیریت تحریم ها و چگونگی مواجه شدن با آن مربوط می شود.

امروز تهدیدهای زیادی در حوزه های مختلف از این جنبه مورد بررسی قرار می گیرد که اگر یک مدیریت استراتژیک و توانمند وجود داشته باشد تحریم را رصد می کند و دلایل ایجاد آن را تشخیص می دهد شیوه های اعمالی به دنبال آن آثار و پیامدهای احتمالی آن را در نظر می گیرد و سپس با شناخت و درک صحیح به مقابله با آن برمی خیزد.به این معنا که در ابتدا از بسط و گسترش آن جلوگیری و آن را کنترل و مهار می کند و در مرحله بعد با مدیریت آن را کم اثر و بی اثر می کند لذا اگر« ابرمدیریت »بر تحریم اعمال شود تحریم را می توان به فرصت تبدیل کرد.

البته آنهایی که درک مفهومی ضعیفی از تهدیدات دارند از ابتدا بیان می کنند که تحریم را به فرصت تبدیل می کنند درحالی که باید دید برنامه هایشان برای کنترل، مهار، کم اثرکردن و بی اثرکردن تحریم ها چیست تا بعد بتوان قضاوت کرد که این مدیریت مدیریتی است که می تواند تهدید را کم اثر و بی اثر کند. به خصوص در برخی از مقاطع زمانی ،شاهد این آسیب هستیم. بنابراین قبل از این که ما دلایل برخی فشارهای ناشی از تحریم ها را بدانیم باید نحوه مقابله با تحریم ها را بدانیم. به عبارت دیگر تحریم اثر دارد اما اتخاذ نوعی تصمیم ها در برخی سطوح مدیریتی ما بر این تحریم ها تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین تحریم را دلیل اصلی مشکلات اقتصادی به مفهوم بنیادی آن نمی دانیم بلکه آن را عارضی می دانیم.

نظام جمهوری اسلامی ایران در مدت ۳۳ سال انقلاب بارها در عرصه های استراتژیک و ملی تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است از جمله دوران دفاع مقدس که حضرت امام (ره) آن را به فرصت تبدیل کردند و توان بازدارنده و دفاعی ما که دنیا به آن اعتراف دارد شاهد این ادعا است.اما این به معنای این نیست که هر مدیریتی می تواند تهدیدی را به فرصت تبدیل کند.

در این میان ، حتی اگر سایه تهدید تحریم های هسته ای از فضای کشور دور شود، نفی کننده سناریوهای تحریم ساز بعدی نیست که به شکل های مختلف و در قالب ادعاهایی مانند حقوق بشر و توان موشکی، محملی برای فشارهای بیشتر خواهد بود. بنابر این با این مقدمه واقع بینانه، ماموریت اصلی دولت خدمتگزار را باید اینگونه بر شمرد که با اتخاذ تدابیر، سیاست ها، تصمیم ها و با عنایت به مؤلفه های «اقتصاد مقاومتی» به گونه ای امور را تدبیر نماید که از عهده رتق و فتق امور بر آمده و بر سختی های ناشی از تحریم فائق آید. دولت محترم با تلاش های خود، فضایی را در عرصه بین المللی ایجاد کرده تا بتواند حقانیت جمهوری اسلامی ایران را برای ناظرین منصف جهانی به اثبات برساند، و با استفاده از دیپلماسی و ادبیات مناسب سعی نموده تا مناسبات را بازسازی نماید، اما نتایج آن به صورت اساسی نمی تواند برای کشورمان تحول آفرین باشد.

مسئولین اقتصادی، نیازمند تدابیری از جمله توجه به ظرفیت ها و توان تولید داخل ملی در حوزه هایی هستند که قدرت اثرگذاری تحریم ها در آنها کمتر است. رفع موانع و خارج کردن بخشِ تعیین کننده مسکن در رشد اقتصاد ملی از رکود سنگین که تاثیری جدی و قابل تامل بر اشتغالزایی دارد از بخش های حیاتی بوده که لازم است دولت به آن عنایت ویژه ای مبذول دارد. حوزه مسکن، بخشی است که حتی با تحولات خوش بینانه ناشی از توافق نهایی هسته ای با توجه به معضلات انباشته شده سال های گذشته و با در نظر گرفتن صِرف فاکتور توافق هسته ای، از رکود خارج نخواهد شد. اگر دولت بتواند با اتخاذ سیاست های عالمانه، موانع تولید ملی را از سر راه بردارد و در مسیر آن تلاش نماید، حتما شاهد نرخ رشد قابل قبولی که رافع بسیاری از چالش ها نیز هست، خواهیم بود. ما جمعیتی قریب به ۷۷ میلیون نفر را در کشور داریم که می توان آن را به بازاری بزرگ تشبیه کرد. ۷۷ میلیون نفر یعنی تقاضاهای بالقوه ای که با مدیریت های مناسب می تواند به تقاضاهای بالفعل مبدّل گردد و اصالتاً رمز موفقیت یک اقتصاد پویا، وجود عاملی به نام تقاضای موثر است که پیش شرط تولید نیز هست.

از این رو؛ با تاکید بر منابع داخلی ، باید به اجرای تاکتیک بازسازی اقتصاد ملی همت گماشت و در کنار آن هم نهایت تلاش ها برای لغو کامل تحریم ها را صورت داد. در غیر این صورت، اگر تکیه گاه سیاست های اقتصادی دولت تنها بر رفع تحریم ها، منحصر و محدود شود و ظرفیت های اقتصاد ملی مورد کم توجهی و بی مهری قرار گیرد، ارزیابی های عاقلانه ما را به این نتیجه غیرقابل تردید می رساند که نه تنها دولت بلکه کلیّت نظام نیز در اهداف متعالی و پیشرفت دچار مشکل خواهد شد. بنابر این راهکار موفقیت، اقتصاد مقاومتی و توجه به مؤلفه های اقتصاد درون زا است که برای همیشه، چه قبل از ۳ آذر و چه بعد از ۳ آذر امیدبخش و کارگشاست.


نجفی، وزارت علوم را 10 سال به عقب برگردانده است!

ابتکار در گزارشی از «فضای مجلس در روز رای اعتماد» نوشته: در شرایطی که دولت از یک سو و دلواپسان منتقد دولت از سوی دیگر تمام عزم خود را برای جلسه امروز رای اعتماد جزم کرده‌اند، برخلاف فضای جلسه رای اعتماد به نیلی احمد آبادی، حاصل کار قابل پیش‌بینی نیست.محمدحسین فرهنگی، عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با ایسنا این موضوع را تائید می‌کند و می‌افزاید: تجربه نشان داده که بعد از طرح مباحث مختلف جمع‌بندی نهایی نظر نمایندگان در جلسه رسیدگی به رای اعتماد شکل می‌گیرد.این در حالی است که پس از جلسه روز یکشنبه فراکسیون رهروان ولایت مجلس  به عنوان اصلی‌ترین فراکسیون حال حاضر مجلس  با دانش آشتیانی، اعضای رهروان نتوانسته‌اند به جمع‌بندی مشخصی درباره رای دادن یا ندادن به گزینه پیشنهادی دولت برسند. غلامرضا اسداللهی عضو هیات رئیسه فراکسیون رهروان ولایت مجلس در این باره می‌گوید: جلسه روز یکشنبه فراکسیون با وزیر پیشنهادی علوم منتج به نتیجه مشخصی نشده و فراکسیون هم به جمع‌بندی نرسیده که جلسه مجددی تشکیل دهد بنابراین اعضا آزادند هر طور به جمع‌بندی رسیدند عمل کنند و رای دهند چرا که گاهی اقتضای شرایط همین است.در شرایطی که وی نسبت به نتیجه نداشتن جلسات دانش آشتیانی با کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس چندان ابراز خوشبینی نمی‌کند، اما می‌افزاید: اگر آقای دانش آشتیانی بتواند برخی شبهات خصوصا شبهات سیاسی که در ذهن نمایندگان وجود دارد را برطرف کند شاید بتواند به توفیقی دست پیدا کند.

این در حالی است که ایرج ندیمی، نماینده مردم لاهیجان در مجلس، پیش‌بینی می‌کند: بر اساس تجربیات خود در مجلس باید بگویم که این احتمال وجود دارد که رای آقای آشتیانی کمتر از وزیر پیشنهادی قبل آقای نیلی باشد!الیاس نادران، نماینده عضو جبهه پایداری که نامش در میان دلواپسان منتقد دولت برده می‌شود، دیروز در حاشیه جلسه علنی مجلس، همچنان به پس گرفتن نام دانش آشتیانی به عنوان گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم اصرار کرد. وی گفت: اگر دولت گزینه پیشنهادی وزارت علوم را پس گرفت و فردی را با تعامل به مجلس معرفی کرد که فبهاالمراد. اما در غیر این صورت لااقل برای گزینه بعدی این مسیر را اصلاح کنند.نماینده مردم تهران یادآور شد: هیچ نامه‌ای از طرف هیچ کس به هیچ کجا نوشته نشده اما تماس‌هایی با مقامات دولتی از طریق موثرین مجلس صورت گرفته که گزینه را تغییر دهند.وی در عین حال توپ روشن نشدن تکلیف وزارت علوم را در زمین دولت می‌اندازد و می‌گوید: بعضی‌ها از ناحیه دولت بنای بر لج‌بازی دارند و ما نمی‌دانیم دلیلش چیست وگرنه خیلی راحت‌تر از اینها می‌شد مساله را حل و فصل کرد.

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس نیز که پیشتر اعلام کرده بود برای سخنرانی در مقام موافق دانش آشتیانی نام‌نویسی کرده است، ضمن سازمان یافته خواندن مخالفت‌ها با وزیر پیشنهادی علوم، گفت: معمولا دستگاه‌های اطلاعاتی اسناد و مدارکی را در اختیار برخی نمایندگان قرار می‌دهند.وی درباره فضای مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی علوم، گفت: هنوز فضا خیلی روشن نیست اما احساس من این است که به مرور فضا بهتر می‌شود، به هر حال ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم و حرف‌هایمان را می‌زنیم، چه وزیر رای بیاورد یا نه.مطهری همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه گفته می‌شود قرار است فیلمی در جلسه رای اعتماد پخش شود گفت:‌ انشالله این فیلم اکشن باشد که از دیدن آن لذت ببریم.در این میان خود گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم اعتقاد دارد نقطه ابهامی در زندگی و سوابق کاری‌اش وجود ندارد که او را از راهیابی به این وزارتخانه باز دارد.

فخرالدین احمدی‌دانش‌آشتیانی افزوده است: من این آمادگی را دارم که با همه نمایندگان و همه گروه‌ها صحبت و گفت‌وگو کنم، البته به شرطی که طرف مقابل هم این آمادگی را داشته باشد و گفت‌وگوها برمبنای منطق پیش رود.وی ادامه داد: من از عملکرد خودم آگاه هستم و همان‌طور که اشاره کردم، هیچ نقطه ابهامی در این زمینه وجود ندارد، لذا با استقبال و آمادگی کامل با نمایندگان صحبت خواهم کرد و مطمئن هستم، می‌توانیم با یکدیگر مسائل را حل کنیم.دانش‌آشتیانی تصریح کرد: از ناحیه هر جناحی با دانشگاه و وزارت علوم برخورد سیاسی شود، علم آسیب می‌بیند و بنده مطمئن هستم اگر با وزارت علوم برخورد سیاسی نشود، مشکلی به وجود نخواهد آمد.با توجه به این فضای نامعلوم درباره نشست علنی مجلس، انتظار می‌رود امروز یکی از جالب‌ترین و غیرقابل پیش‌بینی‌ترین جلسات رای اعتماد تاریخ مجلس را شاهد باشیم. باید منتظر بود و دید که در نهایت چه کسی در طناب‌کشی مجلس و دولت پیروز خواهد شد.

اعتماد نیز از «پایان پیش تولید کلیپ های مخالفان» خبر داده و نوشته: «اکران » های دوره یی در بهارستان تمامی ندارد: «اتاق فرمان» صحن علنی امروز هم منتظر فرمان «پخش» خواهد بود: کلیپ های مخالفان علیه وزیر پیشنهادی علوم آماده هستند. فقط زمان و موقعیت باید «اقتضا» کند تا باز هم حضار و ناظران جلسه بررسی صلاحیت دانش آشتیانی پای تماشای یک فیلم دیگر بنشینند. اوضاع برای دانش آشتیانی «بهتر» شده، اما هیچ چیز هنوز «قطعی» نیست. مخالفان وزیر حتی نخواسته اند توضیحات او را بشنوند: فراکسیون اصولگرایان پیشنهاد جلسه مشترک با وزیر پیشنهادی را نپذیرفت. گویا مخالفان همه چیز را برای صحن علنی گذاشته اند، بهترین جا برای رو کردن «برگ برنده». گویا تعداد برگ های شان یکی، دو تا هم نیست، دیروز چند فیلم و فایل صوتی و اسناد دیگری علیه دانش آشتیانی بین مخالفان او دست به دست می شد. یکی از فیلم ها را هم قبلابرای خودشان «رو نمایی» کرده اند. چیزی شبیه «اکران نمایشی». اکران عمومی اش به صحن علنی موکول شده، البته اگر «شرایط» فراهم شود. به لطف رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، یکی از فیلم ها در جمع اعضای این کمیسیون به نمایش در آمده. اما گویا هیچکدام از این فیلم ها و سندها ربطی به حوادث سال ٨٨ ندارد. فیلم اصلی مربوط به اتفاقات قبل از ٢٢ خرداد ٨٨ است، زمان اوج تبلیغات انتخاباتی. حضور برخی چهره های سیاسی در ایام تبلیغات سال ٨٨ در یکی از موسسه های وابسته به مجتمع آموزشی مفید بهانه یی است در دست مخالفان دانش آشتیانی تا او را که در آن روزها ریاست این مجتمع را بر عهده داشت، به قضایای بعد از انتخابات بچسبانند. فایل های صوتی هم مربوط به جلسات ستادی اصلاح طلبان پیش از انتخابات همان سال است. جالب ترین قسمت ویژه برنامه مخالفان دولت اما در مورد قسمت سوم مدارک آنان است. یعنی درست جایی که از نگهبان محله این موسسه آموزشی تحقیق به عمل آمده است و در مورد نقش دانش آشتیانی در حوادث سال ۸۸ سوال پرسیده شده است.

آرمان نیز در مطلبی با عنوان «یک فیلم، سه‌ فایل صوتی و یک استشهاد « نوشته: امروز، روز سرنوشت است اما این روز سرنوشت 3 بار تکرار شده است و هر 3 بار هم سرنوشت آنطور رقم نخورده که باب میل دولت باشد. امروز حتی ساختمان شهرک غرب چشم به بهارستان دارد و تقاضا که زودتر ساکن آخرین طبقه را تائید کند تا سوت و کور بودن اتاق وزیر دیگر طبقات و مهم‌تر از آن بی‌شمار دانشگاه‌های کشور را تحت تاثیر قرار ندهد. امروز رئیس‌جمهور از پاستور راه بهارستان را پیش می‌گیرد تا از دکتر دانش‌آشتیانی دفاع کند. البته او در این مسیر تنها نیست چون علی مطهری هم دیروز گفت که برای دفاع از گزینه دولت پشت تریبون می‌رود و این را هم اضافه کرد که «فضای مجلس نسبت به فخرالدین احمدی‌دانش‌آشتیانی بهتر شده و فکر می‌کنم فردا اتفاقات خوبی در رای اعتماد به وی رخ دهد.» اما کیست که نداند گروهی از تندروها برای امروز چه در سر دارند. جلسات آنها از شب قبل از‌‌ همان روزی که قرار بود «فخر الدین احمدی دانش آشتیانی» به مجلس معرفی شود آغاز شد. دستور کار اول تلاش برای عدم معرفی‌اش بود که با مقاومت دولت بر روی گزینه پیشنهادی‌اش، مخالفتشان را با «دو، دو» کردن نشان دادند. از بیرون برایشان پیامک تشکر آمد و از‌‌ همان روز کار جدی آغاز شد. یک فیلم و چند فایل صوتی حاصل جلساتشان است.

فیلمی که شاید به زعم خودشان برگ برنده آنان باشد در جلسه روز سه‌شنبه. ایلنا در اینباره نوشت: «برگ برنده مخالفان دولت یک ویدئو، سه فایل صوتی و یک استشهاد مجلس است. این بار اما مخالفان دولت کمی هم ابتکار عمل به خرج داده‌اند و با دستکاری تاریخ این فیلم‌ها تلاش کرده‌اند تا شرایط را به گونه‌ای دیگر جلوه دهند. فیلم موردنظر صحنه‌هایی از حضور برخی چهره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ در یکی از موسسه‌های وابسته به مجتمع آموزشی مفید که ریاست آن در یکی دو دهه اخیر برعهده دانش‌آشتیانی بوده را نشان می‌دهد. در اصل فیلم موردنظر مربوط به روزهای پیش از انتخابات است اما با درایت مخالفان دولت قرار است که این فیلم به‌عنوان یک اتفاق پس از انتخابات جلوه داده شود تا سناریوی حضور فعال دانش‌آشتیانی در حوادث سال ۸۸ نیز تائید شود. شرایط درمورد فایل‌های صوتی نیز به همین شکل است. فایل‌های صوتی مربوط به جلسات ستادی اصلاح‌طلبان در سال ۸۸ البته بازهم قبل از انتخابات به‌عنوان یک مرجع برای فتنه‌گر دانستن دانش‌آشتیانی انتخاب شده است. جالب‌ترین قسمت ویژه برنامه مخالفان دولت اما درمورد قسمت سوم مدارک آنان است. یعنی درست جایی که از نگهبان محله این موسسه آموزشی تحقیق به عمل آمده و درمورد نقش دانش‌آشتیانی در حوادث سال ۸۸ سوال پرسیده شده است. علی مطهری در حاشیه جلسه علنی صبح دیروز مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستگاه‌هایی معمولا اسناد و مدارکی را در اختیار برخی نمایندگان قرار می‌دهند و رده‌های پایین‌تر کار خود را انجام می‌دهند. شاید بتوان اعضای جبهه پایداری در مجلس را اصلی‌ترین مخالفان دولت نامید چنانکه دیروز یک عضو این تشکل با بیان اینکه جریان فتنه خط قرمز مجلس است، نسبت به معرفی دانش آشتیانی به عنوان وزیر علوم انتقاد کرد. نصرا... پژمانفر با تاکید بر این‌که وزیر پیشنهادی علوم در جریان فتنه نقش داشته است، اظهار کرد: «نظام تصمیمی ندارد درباره عواملی که در موضوع فتنه هستند اقدامی انجام دهد، اما به هر حال عطوفت خود را نسبت به آنها اعلام می‌کند. ولی معنایش این نیست که اگر دستگاه قضایی با کسی برخورد نکرد اینها می‌توانند در این جایگاه مهم بنشینند».

در همین حال رسالت سخنان یکی از مخالفان وزیر پیشنهادی را در مطلبی با عنوان «جعفری: گزینه وزارت علوم هر کس که باشد هزینه های نجفی را پرداخت می کند» مورد توجه قرار داده و نوشته: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: هر کس که بر کرسی وزارت علوم تکیه بزند هزینه هایی را خواهد پرداخت که آقای نجفی می توانست جلوی آن را بگیرد.قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، گفت: خوب است که آقای رئیس جمهور در تصمیمات خود به گونه ای عمل کند که رای سدید و استحکام رای و آینده نگری در آن دیده شود.وی افزود: آقای روحانی اقداماتی را انجام ندهد که بعد مجبور شویم با وصله و پینه کردن یا تغییر متغیرها اصل قضیه را جبران کنیم.وی ادامه داد: شاخص اصلی در انتخاب وزیر پیشنهادی خود فرد و عملکرد وی است. جعفری گفت: آقای نجفی، وزارت علوم را 10 سال به عقب برگرداند، آقای نجفی باید پیام مجلس را می گرفت و بعد اقدام به عملی شدن خواسته های قانونی نمایندگان می کرد تا هزینه این اتفاقات را پرداخت نکند.


تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code