در تعامل هسته‌ای با ایران باید برنامه رو به رشد موشکی این کشور محدود شود

  • ۱۶۱

یک اندیشکده آمریکایی طی گزارشی نوشت: هرگونه توافق جامع با ایران باید متضمن بررسی و مهار ابعاد موشکی این کشور باشد و ضرورت دارد آمریکا و همسایه‌های ایران مهیای تعامل مناسب و بازدارنده توان موشکی این کشور باشند. - See more at: 

خبرگزاری فارس: در تعامل هسته‌ای با ایران باید برنامه رو به رشد موشکی این کشور محدود شود

اندیشکده آمریکایی «مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی» طی تحلیلی به قلم «آنوتونی کوردزمن» کارشناس ارشد این پژوهشکده در زمینه «توجه ویژه به برنامه‌های هسته‌ای ایران در مذاکرات جاری اتمی» نوشت: در هرگونه تعامل هسته‌ای با ایران باید برنامه‌های موشکی قاره‌پیمای این کشور نیز لحاظ شود، زیرا این کشور دارای گستره‌ای از موشک‌های راهبردی با بردهای متفاوت است.

بر اساس این گزارش، نیروهای مسلح ایران دارای موشک‌های برد کوتاه هستند که در صورت نیاز بخش هوایی و نیروهای زمینی این کشور را پوشش می‌دهد و در عین حال موشک‌های برد بلند این کشور قادرند هرگونه هدفی را در منطقه مورد اصابت قرار دهند.

این اندیشکده در ادامه ضمن اذعان به توانایی موشکی ایران نوشت: جمهوری اسلامی ایران همچنین در حال توسعه سامانه‌های افزایش دهنده برد موشک‌های خود به حدی است که این کشور را قادر می‌سازد تا هرگونه هدفی را در سرتاسر اروپا و حتی آمریکا مورد اصابت قرار دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: راکت‌ها و موشک‌های ایران به طور قابل قبولی در حال تحول می‌باشند. این کشور همچنین درحال بهبود سامانه هدایت کننده و افزایش قدرت کلاهک‌های جنگی متعارف خود است و البته در حال مطالعه بر موشک‌هایی با کلاهک هسته‌ای نیز می‌باشد.

در تحقیق جدید این اندیشکده تاکید شده است که بستر برنامه‌های نظامی ایران بر اساس افزایش توانایی هوایی و زمینی در زمینه نبردهای متعارف بوده  و به خاطر برخی مشکلات این کشور عمده تمرکز خود را هم اینک بر افزایش توان توپخانه، راکت و موشک گذاشته و همزمان نیز در پی افزایش قابلیت‌های نبرد غیر متعارف خود است.

در انتهای این گزارش اندیشکده فوق مدعی شده است که ایران در حال جایگزینی موشک‌های خود با کلاهک‌های هسته ای دقیق می‌باشد تا کمبود توان نیروهای متعارف خود را جبران کند و به همین دلیل باید هرگونه توافق جامعی با ایران متضمن بررسی و مهار ابعاد موشکی ایران باشد و به همین دلیل ضرورت دارد آمریکا و همسایه‌های ایران مهیای تعامل مناسب و بازدارنده با ایرانی که در تلاش برای ارتقای برد موشک‌های خود است، باشند.


تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code