رسوایی جنسی مسئول ائتلاف ضد داعش

  • ۱۵۷

آینده حرفه ای ژنرال "جان آلن" فرمانده نیروهای نظامی آمریکا به محتوای دویست پیام الکترونیکی گره خورده که بین او و زنی به نام "جیل کیلی" رد و بدل شده است.


آینده حرفه ای ژنرال "جان آلن" فرمانده نیروهای نظامی آمریکا به محتوای دویست پیام الکترونیکی گره خورده که بین او و زنی به نام "جیل کیلی" رد و بدل شده است.

نشریه فارن پالسی به نقل از اسوشیتد پرس در گزارشی به قلم لولیتا سی. بالدور نوشت:

ژنرال آلن در حالی این مسئولیت را عهده دار خواهد شد که کشورهای مختلف دنیا تلاش می کنند برای مقابله با گروه افراطی داعش نقشی برای خود تعریف و تعیین کنند.
ژنرال جان آلن مشاور امنیتی جان کری، وزیر امور خارجه امریکا، بوده است. او قرار است با حدود 40 کشور مختلف دنیا برای مقابله با گروه داعش همکاری کند. این کشورها توافق کرده اند به طور مشترک علیه داعش مبارزه کرده و با این گروه افراطی مقابله کنند.
مسئولان امریکایی که از انتصاب قریب الوقوع ژنرال آلن به این سمت سخن می گفتند نخواستند نامشان فاش شود.

ژنرال جان آلن که برای تصدی این سمت در نظر گرفته شده است تجربیات گسترده ای در زمینه هماهنگ سازی ائتلاف های بین المللی در صحنه های نبرد در کارنامه خود دارد.
او در فاصله سال های 2006 تا 2008 به عنوان معاون فرمانده نیروهای امریکایی در استان الانبار عراق فعالیت داشت و در زمینه سازماندهی اعراب سنی عراق برای مقابله با القاعده همکاری نمود. او پس از انجام این ماموریت در استان الانبار به عنوان معاون فرماندهی مرکزی امریکا انتخاب شد. فرماندهی مرکزی امریکا مسئولیت نظارت بر نیروهای امریکایی و عملیات های این نیروها در خاورمیانه،‌ شمال افریقا و آسیای میانه را بر عهده دارد.

آلن بعد از ان به عنوان فرمانده ارشد نیروهای امریکایی در افغانستان خدمت کرد و این سمت را در فاصله سال های 2011 تا 2013 عهده دار بود. ژنرال آلن در افغانستان با هم پیمانان بین المللی امریکا که نیروهایی به افغانستان اعزام کرده بودند همکاری نمود.
ژنرال آلن به واسطه تجربیات گسترده ای که در منطقه خاورمیانه کسب کرده است با آن دسته از این کشورها و رهبران آنها که می توانند نقش مهمی در مبارزه با داعش ایفا کنند آشنایی زیادی دارد. افزون بر این، ژنرال آلن با بسیاری از رهبران و چهره های سیاسی و نظامی همکاری نزدیک داشته است که از جمله آنها می توان به ژنرال لوید آستین، رئیس کنونی فرماندهی مرکزی امریکا، اشاره کرد. این فرد مسئولیت نظارت بر عملیات های نظامی امریکا در خارج از خاک امریکا را بر عهده دارد.

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، چهارشنبه شب اعلام کرد واشنگتن حملات هوایی خود علیه مواضع داعش در خاک عراق را گسترش خواهد داد و دامنه این گونه حملات را به خاک سوریه نیز خواهد کشاند. وی تصریح کرد این اقدام امریکا با هدف از بین بردن گروه داعش و پایان دادن فعالیت های این گروه در خاک سوریه و عراق صورت خواهد گرفت. اوباما،‌ کری و چاک هیگل (وزیر دفاع امریکا) ‌در خلال چند روز گذشته سرگرم گفتگو و رایزنی با رهبران کشورهای مختلف دنیا بوده اند و تلاش کرده اند تا یک ائتلاف گسترده بین المللی را برای نابود ساختن داعش ایجاد کنند. آنها به طور ویژه به دنبال وارد کردن کشورهای عرب منطقه به این مبارزه هستند.
مقامات امریکایی به دنبال آن هستند تا شرکایی را پیدا کنند که بتوانند شورشیان میانه رو سوری را آموزش دهند و با نیروهای امنیتی عراق همکاری کنند.

جان آلن بعد از زمان بازنشسته شدن در سال میلادی گذشته تا کنون به عنوان مشاور جان کری،‌ وزیر امور خارجه امریکا،‌ فعالیت می کند. او در خلال جنگ اخیر بین اسرائیل و فلسطینی ها به ایفای نقش در پشت صحنه پرداخت و تلاش نمود بین حماس و اسرائیلی ها میانجی گری کند. وی در مصاحبه ای که در ماه ژوئن با یکی از نشریات انجام داد گفت آلن از باراک اوباما خواست حملات شدیدی را علیه داعش انجام دهد.
در 20 اوت،‌ درست بعد از آن که جیمز فولی، خبرنگار امریکایی،‌ توسط شبه نظامیان داعش گردن زده شد، آلن در مطلبی که در رسانه ها منتشر کرد به اوباما یادآور شد که «اکنون» زمان عمل فرا رسیده است.

وی افزود: «اگر اقداماتی که داعش تا کنون انجام داده است به اندازه کافی مذمت آمیز نبوده اند،‌ اقدام اخیر آنها در گردن زدن جیمز فولی نشان می دهد که این گروه خطری جدی برای موجودیت عراق،‌ ثبات منطقه خارومیانه و‌ امنیت اروپا و امریکا محسوب می شود.»
آلن یک مدیر مورد احترام است. باراک اوباما از زمان بازنشسته شدن ژنرال آْلن در سال گذشته تا کنون به توصیه ها و مشاوره های او به دقت گوش می دهد. ژنرال آلن به تازگی گفته است که امریکا تنها کشور جهان است که می تواند رهبری راهبردی حمله علیه داعش را بر عهده گرفته و از ظرفیت لازم برای اقدام علیه این گروه برخوردار است.
دو مسئول نظامی امریکایی به نشریه واشنگتن پست گفتند باراک اوباما به وزارت دفاع امریکا (پنتاگون)‌ این اختیار و اجازه را داده است تا رهبران داعش راهدف قرار دهد.
پیشتر حملات هوایی امریکا علیه مواضع داعش با هدف حفاظت از جان پرسنل امریکایی ساکن در عراق و نیز اموال دولت امریکا در عراق صورت می گرفت. اما با سخنرانی اخیر باراک اوباما می توان انتظار داشت که رهبران داعش، از جمله ابوبکر البغدادی، در کانون حملات امریکا قرار گیرند.
 
این در حالیست که سال گذشته جان آلن با یک رسوایی مواجه شد که به محتوای مکاتبات ایمیلی وی و جیل کیلی مربوط است که غیراخلاقی توصیف شده بود.
باب اور خبرنگار شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا در گزارشی اعلام کرده بود آینده حرفه ای ژنرال جان آلن فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان به محتوای دویست پیام الکترونیکی گره خورده که بین او و زنی به نام جیل کیلی رد و بدل شده است.
جان آلن گفته بود وی هیچ کار نادرستی انجام نداده و هیچ مطلب نادرستی برای جیل کیلی ننوشته است. اما مقامات مطلع می گویند محتوای مکاتبات ایمیلی جان آلن و جیل کیلی «غیراخلاقی» بوده است. البته آنها گفته اند این نامه ها حاوی هیچ مطلبی نبوده است که ماهیتش سخنان جنسی آشکار باشد. اما یکی از مقامات مطلع آمریکایی گفته است اگر محتوای این نامه ها علنی و فاش شود دردسرساز خواهد بود.
در پی این رسوائی،‌ لئون پانتا وزیر دفاع وقت آمریکا نامزدی آلن را برای فرماندهی نیروهای ناتو در منطقه به حال تعلیق درآورد.

ماجرای ژنرال آلن به هنگام انجام تحقیقات درخصوص ارتباط غیراخلاقی دیوید پترائوس رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و زنی به نام پائولا برادول مطرح شد و اینکه احتمالا وی برخی از اطلاعات محرمانه را که برای نگارش کتابش درباره زندگینامه پترائوس جمع آوری کرده فاش کرده است. 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code