کشف جدید پادشاه عربستان درباره جده

  • ۱۹۴

پادشاه عربستان در اظهاراتی ضمن اعتراف به حضور شهروندان این کشور در اقدامات جنگ طلبانه و جنگ افروزانه ای که حامی مالی و تسلیحاتی آن هم، آل سعود است، تعبیر عجیبی درباره شهر جده به کار برد.


پادشاه عربستان در اظهاراتی ضمن اعتراف به حضور شهروندان این کشور در اقدامات جنگ طلبانه و جنگ افروزانه ای که حامی مالی و تسلیحاتی آن هم، آل سعود است، تعبیر عجیبی درباره شهر جده به کار برد.

برخی رسانه های عربی، اظهارات عجیب و غریب پادشاه عربستان درباره شهر جده را به کشف خطرناک تشبیه کردند.

پادشاه عربستان از اینکه شیطان برخی جوانان را فریب داده و آنها را به کشور ویرانی وارد کرده، ابراز تاسف کرد. ملک عبدالله گفت شهروند سعودی در تمام جهان ارزش دارد، و در تمام مکانها،‌حسن شهرت دارد.

وی در عین حال از اینکه به گفته وی برخی جوانان عربستانی در چنگال های شیطان گرفتار شده اند و آنها را به سرزمین ویرانی راهنمایی می کند، ابراز تاسف کرد که باعث شده اند خانواده آنها به گریه و ضجه و دعا بپردازند.

عبدالله بن عبدالعزیز که به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان در جمع شاهزادگان، مسئولان و علمای وهابی در کاخ اختصاصی خود در جده سخن می گفت،‌سخنان جالبی را مطرح کرده است .

وی خطاب به شیوخ و شاهزادگان و خاندان آل سعود چنین گفت : "برادران، در این شب مبارک، به شما،‌ورود ماه مبارک را تبریک می گویم،‌از خداوند می خواهم هیچ چیزی خاطر ما را مکدر نکند، اولین چیز این است که شما به خداوند تمسک جسته اید، دوم  اینکه،‌خدا را شکر که هیچ کس وجود ندارد که بر شما برتری داشته باشد، هرگز،‌هرگز، برعکس، برعکس، نه من آنها را می شناسم و نه با آنها صحبت کرده ام،‌این برای انسان عیب است."

ملک عبدالله : خداوند از ما رضایت دارد!

شاه عربستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت :" انشاء‌الله خداوند از ما راضی است، زیرا هر کاری که ما انجام می دهیم و هر گامی که بر می داریم، او امور کوچک و بزرگ ما را تسهیل می کند، خدا را شکر، شهرت شما در تمام جهان جایگاه و ارزش دارد، سعودی ارزش دارد، به جز برخی از فرزندانمان که دلمان برایشان می سوزد، اما شیطان کسانی را که فریفته به سوی سرزمین ویرانی راهنمایی کرده است، پدر و مادر این فرزندان هیچ کاری از دستشان بر نمی آید جز دعا و ضجه زدن، ولی ما می گوییم فقط خدا برایمان کفایت می کند."

وی به صبر و تحمل خانواده های فرزندانی که به گروه های تروریستی(به تعبیر ملک عبدالله فریب شیطان را خورده اند) پیوسته اند و اینکه ممکن است یا ربوده شده باشند یا غایب،‌اشاره کرد.

عبدالله بن عبدالعزیز در ادامه گفت : "ولی انشاءالله به شما مژده می دهم که شما خوب و خوش هستید، شهرت شما هم در همه جا خوب است در مقابل بیگانه و غیر بیگانه، بعد از خداوند شما بر بسیاری از کسانی که مستحق عطوف و مهربانی هستند،‌برتری دارید."

وی خطاب به شاهزادگان و درباریان آل سعود چنین گفت از خداوند می خواهم همه ما را توفیق خدمت به دین و میهن عنایت فرماید.

کشف جالب شاه عربستان درباره جده

ملک عبدالله در ادامه به مزیت ها و ویژگی های شهر بندری جده اشاره کرد و گفت :" در جده یک ویژگی وجود دارد و من می خواهم از شما سئوال کنم... این ویژگی چیست؟"
عبدالله خود به پرسشی که مطرح کرد، اینگونه پاسخ داد :

"خدا را شکر، جده جایگاهی دارد که در سمت راست آن، بیت الله الحرام و در سمت چپ آن، قبر(مرقد مطهر) رسول کریم(ص) قرار دارد و این ویژگی متمایز جده است، البته باید به رطوبت جده هم اشاره کنم که برخی اوقات آن را متمایز می کند،‌ولی انشاء الله رطوبت جده هم خیر است".

سعد الحریری بار دیگر به دست بوسی ارباب خود رفت

روزنامه الوطن نوشته است : شاهزادگان، علما و شیوخ و سعدالحریری نخست وزیر اسبق لبنان و مقامات بلندپایه نظامی و غیر نظامی سعودی و برخی از شهروندان برای سلام و تبریک نزد ملک عبدالله در کاخ وی در جده رفتند.

خدا را شکر که ما امنیت داریم و خیلی ها ندارند!

در ادامه شیخ  ابراهیم بن سلیمان الرشید رئیس دادگاه عالی اداری عربستان در سخنانی ضمن تمجید فراوان از ملک عبدالله از امنیت و ثبات در عربستان سخن گفت که "سرزمین مبارک ما تحت رهبری حکیمانه شما امن و با ثبات است.

سرزمین پادشاهی عزیز ما در نعتهای بی حد و حصری به سر می برد،‌نعمت اسلام، نعمت امنیت که خیلی از کشورها ندارند(از جمله عراق و سوریه که به سبب حمایت آل سعود از تروریست های تکفیری و تشکیل گروههای مسلح خطرناک،‌مردم این کشورها از نعمت امنیت و آرامش محروم شده اند و هر روز شاهد جنایات وحشیانه آنها به نام  اسلام هستند)

این شیخ سعودی در ادامه تمجیدهای خود مدعی شد اساس پادشاهی آل سعود بر پایه عدل و عدالت  استوار است و امنیت و آرامش هم بر همه  عربستان حاکم است.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code