فرمانده سامراء : اطراف پالایشگاه بیجی گورستان داعش شده است

  • ۵۴۲

تاکید فرمانده عملیات سامراء بر کنترل کامل پالایشگاه نفت بیجی از سوی نیروهای امنیتی و تلفات سنگین تروریستهای تکفیری از جمله اخبار مربوط به عراق است.

 در روزهای اخیر داعش تحرکاتی را در مناطقی از شمال و شمال غرب عراق آغاز کرده و به مدد تسلیحات رسیده از برخی کشورهای منطقه مناطقی از عراق را به اشغال خود در آورده است. متعاقب تحرکات داعش، ارتش عراق مناطقی را از این گروه بازپس گرفته است. جدیدترین اخبار سیاسی و امنیتی عراق به همراه اخبار روزهای قبل و از زمان آغار تحولات در این خبر قابل دسترس است.

رژه نظامی طرفداران جریان صدر در بابل/تعداد داوطلبان از مرز دو میلیون و500 هزار نفر فراتر رفت

ابومجاهد الرکابی عضو کمیته مردمی در عراق اعلام کرد: تعداد داوطلبان تاکنون از از مرز دو میلیون 500 هزار نفر فراتر رفته است. وی بیان کرد: همچنان بر تعداد داوطلبان افزوده می شود و اینکه سلاح فقط در دست دولت باشد اهمیت زیادی دارد.

از سوی دیگر علی شویلیه نماینده وابسته به جریان الاحرار وابسته به جریان صدر اعلام کرد: هزاران نفر از طرفداران جریان صدر به رهبری مقتدی صدر رژه نظامی با سلاح های سبک، متوسط و سنگین در بابل برگزار کردند. این رژه به درخواست مقتدی صدر برگزار شد اگر مقتدی صدر از ما بخواهد که به نیروهای امنیتی ملحق شویم این دعوت را لبیک می گوییم این رژه طایفه گری یا شبه نظامی گری نیست.

موافقت مالکی با تشکیل تیپ بنی زید در ذیقار/انتقاد از مداخله جویی های آمریکا

یک منبع وابسته به پلیس عراق از تسلط داعش بر مناطق راوه در 220 کیلومتری غرب الرمادی و عانه در210 کیلومتری غرب الرمادی پس از عقب نشینی ارتش و پلیس از این منطقه خبر داد.

این منبع بیان کرد: تروریستها بر مراکز پلیس در این دو منطقه مسلط شده اند و مقاومت خاصی در برابر آنها نشد. از سوی دیگر صادق الزیدی رئیس پلیس استان ذیقار اعلام کرد: نوری المالکی فرمانده کل نیروهای مسلح با تشکیل تیپ بنی زید متشکل از داوطلبان در ذیقار موافقت کرده است.این تیپ تحت لوای فرماندهی عملیات دجله به رهبری سر لشگر عبد الامیر الزیدی در استان دیالی عمل خواهد کرد.

هلاکت 30 تروریست در تلعفر/حمله به داعش در بیجی

قاسم عطا سخنگوی نیروهای مسلح عراق گفت: نیروهای امنیتی دستاوردهای مهمی در تلعفر به دست آورده اند و همکاری گسترده ای میان نیروهای امنیتی و عشایر در این منطقه وجود دارد و نیز هماهنگی قوی با نیروی هوایی وجود  دارد.

وی افزود: نیروهای امنیتی موفق به هلاکت بیش از 30 تروریست که در میان آنها تعدادی از عوامل انتحاری وجود دارد و انهدام ادوات متعلق به این گروه شدند.

تظاهرات در حمایت از عملیات مبارزه با تروریسم در بصره/ادامه تخریب آثار تاریخی از سوی داعش

منابع آگاه در بصره اعلام کردند: تظاهراتی گسترده در حمایت از ارتش عراق در بصره برگزار شد که تظاهرات کنندگان خواستار تشکیل ارتش مردمی برای مبارزه با تروریسم شدند.

تظاهرات کنندگان از ریاست جمهوری عراق خواستند که با احکام اعدام در حق تروریستها موافقت کند تا کشور از شر آنها رها شود.آنها همچنین خواستار برگزاری جلسه پارلمان و تشکیل سریع دولت شدند.

بازداشت یکی از نزدیکان صدام/درگیری میان تروریستهای بعثی و داعشی در کرکوک

یکی از سرکردگان گروه تروریستی داعش در بیجی بازداشت شد. وی یکی از نزدیکان صدام دیکتاتور سابق عراق است. این پالایشگاه هم اکنون در کنترل کامل ارتش عراق است.

المیادین نیز گزارش داد که پالایشگاه نفت بیجی توسط 300 نیروی امنیتی ویژه عراق حفاظت می شود و نیروی هوایی ارتش عراق نیز 24 ساعته از این افراد پشتیبانی می کند.

  نخستین گروه از نظامیان آمریکایی امروز وارد عراق می شوند

نخستین گروه از نیروهای ویژه آمریکایی که قرار است برای مشاوره با دولت عراق درخصوص مبارزه با داعش به این کشور اعزام شوند، امروز شنبه وارد بغداد می شوند.

بر اساس اعلام کاخ سفید و پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) قرار است 300 نیروی ویژه ارتش آمریکا به عراق اعزام شوند و در همین راستا اولین گروه از این مجموعه امروز شنبه 31 خرداد وارد بغداد می شوند.

  کشف سلاح های اسرائیلی در دیالی/هلاکت تک تیرانداز داعش در فلوجه

یک منبع پلیس استان دیالی اعلام کرد: دستگاه های امنیتی عراق در مناطق مختلف استان دیالی سلاح هایی را از تروریست های داعش کشف و ضبط کرده اند که ساخت اسرائیل است.

نیروهای امنیتی عراق پس از درگیری شدید با تروریست های داعش و فرار داعشی ها، کنترل کامل مناطق المقدادیه و العظیم در استان دیالی را به دست گرفته اند و در حال حاضر بر اغلب مناطق فلوجه سیطره دارند.

  روابط پشت پرده یک گروه تروریستی؛ آیا داعشی‌ها فقط برای خوردن کباب ترکی به ترکیه می‌روند!

انتشار یک اظهارنظر از یکی از مقامات ارشد دولت رجب طیب اردوغان درباره احتمال حمله داعش به ترکیه، بحث و جدل رسانه ای درباره روابط پشت پرده این گروه تروریستی را افزایش داده است.

از سوی دیگر"عبداللطیف شنر" معاون سابق نخست وزیر ترکیه در گفتگو با روزنامه "طرف" ترکیه تاکید کرد: عناصر گروه تروریستی داعش پس از عملیاتهای تروریستی خود در سوریه و عراق برای خوردن کباب ترکی به داخل ترکیه می آیند!

شنر که یکی از موسسان حزب عدالت و توسعه محسوب می شود، تاکید کرد: اردوغان تاکنون گروه داعش را تروریستی خطاب نکرده است!

اظهارات این مقام سابق دولت اردوغان با این مسئله که دولت ترکیه تاکنون گروه تروریستی داعش را در فهرست گروههای تروریستی قرار نداده، تطابق دارد.

  رزمایش نظامی جریان صدر برای حمایت از مقدسات/ 35 داعشی در بابل به هلاکت رسیدند

رزمایش نظامی جریان صدر برای اعلام حمایت از مقدسات و هلاکت 35 تروریست داعش در بابل از جمله خبرهای امنیتی عراق به شمار می رود.

یک منبع امنیتی در استان بابل امروز اظهار داشت: 35 تروریست داعش در حمله نیروهای ارتش عراق در مناطق "السعیدات" و "الرویعیه" در شمال استان بابل به هلاکت رسیدند که در میان این افراد 9 سرکرده وجود داشتند که تبعه عربستان سعودی، پاکستان و سوریه بودند.

شمار داوطلبان مقابله با داعش به دو میلیون نفر رسید

علی الفیاض عضو ائتلاف دولت قانون امروز اعلام کرد که شمار افراد داوطلب خدمت در ارتش برای مقابله با گروه تروریستی داعش به دو میلیون نفر رسیده است

  هلاکت یک فرمانده سعودی داعش/تصویب طرح پاکسازی موصل از تروریستها

ارتش عراق اعلام کرد که "وحید القحطانی" معروف به ابومصعب القحطانی فرمانده میدانی تروریستهای داعش در استان دیالی به هلاکت رسید. وی که یک سعودی است در جریان درگیری با نیروهای ارتش عراق کشته شد.

خبر دیگر اینکه ارتش عراق منطقه "البلور" در المقدادیه در استان دیاله را از لوث افراد مسلح داعش پاکسازی کرد.

المیادین نیز به نقل از یک منبع در کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گزارش داد که فرماندهی عالی نظامی عراق طرح پاکسازی موصل از تروریستهای داعش را تصویب کرد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code