از 'هشدار روحانی به تروریست ها' و 'معجزه در بازی با آرژانتین' و 'عجیب ترین خبر سال'

  • ۱۲۳

 هشدار روحانی به تروریست ها، اعتراض عبدالله عبدالله به روند شمارش آرا در انتخابات افغانستان و پیوستن رحمتی به پیکان؛ از جمله مهمترین اخبار امروز روزنامه ها بودند.

هشدار روحانی به تروریست ها
روزنامه قدس: این روزنامه در تیتر یک خود از قول رئیس جمهور در لرستان نوشت: "ایران در حراست از عتبات عالیات از هیچ کوششی دریغ نمی کند."
گفتنی است تمام روزها این جمله دکتر روحانی را پوشش دادند و از میان برخی روزنامه ها همچون افکار و همشهری این جمله را تیتر یک خود کرده بودند. 
در همین زمینه برخی روزنامه همچون "ابتکار" از تیتر "هشدار روحانی به تروریست ها" استفاده کرده اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در چند روز گذشته گروهک تروریستی - تکفیری داعش، در تهدیدات گسترده ی خود مدعی شده بود که قصد دارد عتبات عالیات در عراق را با خاک یکسان کند، از این رو بسیاری از محبین اهل بیت علیهم السلام از تمامی نقاط جهان به عراق آمده اند تا که از مراقد شریف دفاع و حمایت کنند.
***
نرخ سود وام بانکی 22درصد شد
در روزنامه قدس می خوانیم: "با کاهش 4درصدی، نرخ سود وام بانکی 22درصد شد"
در اسفندماه سال گذشته تسنیم نوشت: "مشاهدات میدانی از شعب ۵ بانک‌ بزرگ دولتی و خصوصی حاکی از این است که بانک‌داران بدور از چشم بانک مرکزی، کف نرخ سود انواع وام را ۲۶ درصد تعیین کرده‌اند."
در شرایطی که تورم بالاست و بانک ها به دلایلی مجبور به ثابت نگاه داشتن نرخ سود هستند، درخواست ها برای دریافت تسهیلات افزایش می یابد. 
با توجه به اینکه ارزش پول ملی مدام در حال کاهش است، در اصل این وام گیرنده است که سود می کند بنابراین افرادی که از راه های مختلف توانسته اند وام های کلان بگیرند، از تسهیلات بانکی در سطح عالی بهره مند شده اند.
اختلاف موجود میان نرخ سود تسهیلات و تورم تمایل به دریافت وام در ایران را اقتصادی کرده است.
***
شمارش آرا متوقف شود
روزنامه شرق: این روزنامه در یکی از تیترهای فرعی خود از اعتراض «عبدالله عبدالله» کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان نوشته است: "شمارش آرا متوقف شود"
عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در اعتراض به بی توجهی کمیسیون‌های انتخاباتی به خواسته‌های وی، روابط خود را با این کمیسیون‌ها به حال تعلیق درآورد.
عبدالله عبدالله، وزیر امور خارجه پیشین افغانستان درمرحله اول انتخابات ریاست جمهوری توانست 45 درصد از آراء را از آن خود کند. رقیب وی اشرف غنی احمدزی نیز که پیش از این وزیر دارایی افغانستان بود، تنها 31 درصد از آراء را در مرحله اول بدست آورد.
***
بدهی دانشجویان مانع ادامه تحصیل نیست
روزنامه فرهیختگان: در تیتر یک این روزنامه می خوانیم که حمیدمیرزاده به تمام واحد های دانشگاه آزاد ابلاع کرده است: "بدهی دانشجویان مانع ادامه تحصیل نیست."
دیروز نیز در ایسنا از قول رئیس دانشگاه آزاد اسلامی می خوانیم:" دانشجویان سرمایه اصلی دانشگاه هستند و هیچ دانشگاهی حق ندارد از حضور دانشجویان بدهکار در جلسه امتحانات جلوگیری کند."
به هر حال امید می رود واحدهای مختلف دانشگاه آزاد قوانین را رعایت کنند و با برخوردهای سلیقه ای فشار مضاعف بر دانشجویان وارد نکنند.
***
معجزه در بازی با آرژانتین
به مانند دیگر روزهای گذشته، نگاهی گذرا داریم به تیتر روزنامه های ورزشی امروز:
روزنامه های ورزشی این روزها پیگیری بازی ایران و آرژانتین هستند، این بازی روز شنبه ساعت 20:30 به وقت ایران برگزار خواهد شدو
نود: هدیه ویژه گزارشگران بریزیلی برای مصاف بزرگ: دستبند قاتل 8 آرژانتینی، روی مچ ایرانی ها
ابرار ورزشی: کیروش: "مقابل آرژانتین نیاز به معجزه داریم"
ایران ورزشی: جلال حسینی: "قرار نیست یک نفری مسی را مهار کنیم"
***
عجیب ترین خبر سال: رفتن کاپیتان!
از دیگر خبرهای مهم ورزشی، پیوستن رحمتی به پیکان بود.
روزنامه استقلال در این زمینه نوشت: "کاپیتان رفت..."
خبرورزشی نیز چنین تیتری داشت: "رحمتی در پیکان، استقلال در شوک"
روزنامه امتیاز نیز در این خصوص نوشت: "رحمتی به پیکان رفت/ شوک بزرگ به آبی ها"
روزنامه هفت صبح نیز از این خبر به عنوان "عجیب ترین خبر سال" یاد کرد و نوشت: "رحمتی به پیکان پیوست"
 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code