اولین کسی که وارد دوزخ می‌شود!

  • ۳۴۵

گر به جوهر و فهم کلی مسأله زن نگاه کنیم می‌بینیم که زن در خانواده از چهار حالت عمده خالی نیست: 
زن یا مادر است، یا خواهر است، یا دختر است 
و یا همسر است. که در مورد هر کدام از این حالت‌ها دین مقدس اسلام رهنمود و هدایت خاصی را برای گرامیداشت از مقام و منزلت زن برای پیروان خویش صادر کرده است.

77-78.jpg

 اسلام، اولین مکتبی است که زن را به عنوان مسئله مهم زندگی و متمّم حیات انسانی در مسائل اجتماعی و اخلاقی و قانونی خود جا داده است. درست در همان موقعی که دنیا در آتش جهل و ستم می‏‌سوخت، و جوامع مختلف بشری گرفتار انحراف‌های گوناگون بوده‏‌اند، گروهی از افراد زن را معبود خویش و جمعی او را حیوانی می‏‌پنداشتند و هر گونه تعدّی را بر او روا می‏‌داشتند؛ پیامبر گرامی اسلام (ص) برای خاتمه بخشیدن به انحراف‏‌ها، کجی‏‌ها و کج‌روی‏‌ها، پندارهای غلط و تجاوزات از جانب خداوند متعال مبعوث شد و بر روی غلط‏ های بشری خط بطلان کشید و راه‏‌های فضیلت و رستگاری را به او نشان داد.

حضرت محمد(ص) در حدیثی فرمودند: چندان جبرئیل از سوی خدای متعال درباره زنان سفارش کرد که خیال کردم جز در صورت ارتکاب زنا، طلاقش جایز نباشد.

ایشان باز می‌فرمایند: بهترین مردان شما کسی است که برای زنان و دخترانش بهتر باشد.

مردی که همسرش را بیازارد، نماز و هیچ کار خیری از او پذیرفته نیست‌ و اولین کسی است که وارد آتش دوزخ خواهد شد.

حضرت زهرا (س) فرمودند: بهترین شما کسی است که در برخورد با مردم نرم‌تر و مهربان‌تر باشد و ارزشمندترین مردم کسانی هستند که با همسرانشان مهربان و بخشنده‌اند.

امیرالمؤمنین‏ علی (ع) فرمود: آنها (زنان) نزد شما امانت‌های خدا هستند، آزارشان نرسانید و بر آنها سخت نگیرید.

امام صادق (ع) فرمود: یکی از اخلاق پیغمبران این است که نسبت‏ به‏ همسرانشان محبت دارند.

روزی رسول خدا (ص) بر منزل حضرت علی (ع)وارد شد و خطاب به ایشان فرمودند: ای علی! یک ساعت خدمت کردن به همسر در کارهای خانه بهتر از عبادت هزار سال و هزار حج و هزار عمره و بهتر از آزادی هزار بنده در راه خدا و هزار جنگ در راه دین و عیادت از هزار مریض و هزار نماز جمعه و هزار تشییع جنازه و هزار گرسنه‌ای که برای رضای خداوند رحمان سیر گردد و هزار برهنه را پوشاند و هزار اسب در راه پروردگار دادن و برایش بهتر از هزار دینار به مستمندان صدقه دادن و بهتر از تلاوت تورات و انجیل و زبور و قرآن است و بهتر از آزاد کردن هزار اسیر و بخشیدن هزار شتر به فقراست و چنین مرد خدمتکار به همسر، از دنیا بیرون نمی‌رود مگر این که جایگاه خوب خود را در بهشت ببیند.

منابع:

مکارم اخلاق طبرسی به نقل از رساله امام سجاد علیه السلام، شرح نراقی

دلال الامامه و کنزالعمال، ج ‌۷، ص ۲۲۵

مستدرک جلد ۲ ص ۵۵۱

بحار جلد ۱۰۳ ص ۲۳۶

  • سلام  چرا از وبلاگت کسب درامد نمی کنی فقط کافیه یه کد تو وبلاگت بذاری بعد هر کسی که بیاد تو وبلاگت 200 ریال به حساب تو میاد. اول باید تو سایت این ↓↓↓↓↓↓↓↓ ثبت نام کنی.

     

     

    http://tagged.blogsky.com

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code