مذاکرات ژنو در قرآن

  • ۱۵۲

آقای ظریف و دوستان مذاکره کننده، لطفاً استقامت پیشه کنید و شعار مرگ بر آمریکا را سرلوحه کارتان قرار دهید.

 "نهضت سرخ" نوشت: 
همانطور که می دانید از مدتها قبل آقای ه... خاطراتی را از امام نقل می فرمود مبنی بر اینکه که حضرت امام خمینی ره  مخالف شعار مرگ بر آمریکا بود! 
 
می توان این سخن و همچنین سخنان دیگر در مورد رابطه با آمریکا را توسط آقای ه...، زمینه سازی برای مذاکرات ژنو و سازش با غرب دانست. 
 
درباره جعلی بودن و دروغ بودن این نسبت عجیب به شخصیتی که نابودی آمریکا و تحقق حکومت اسلامی توسط مستضعفین جهان بزرگترین هدفش بود، سخنان و نوشته های زیادی انتشار یافته است. 
 
اما در اینجا قصد دارم به آیاتی از قرآن که شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را سر می دهد اشاره کنم تا از نگاهی دیگر خط بطلانی بر یاوه گویی های کسانی که قصد مصادره اندیشه های امام راحل عزیز را دارند کشیده و توجه مذاکره کنندگان هسته ای را به آن جلب کنم. 
 
آقای ظریف و دوستان مذاکره کننده، لطفاً استقامت پیشه کنید و شعار مرگ بر آمریکا را سرلوحه کارتان قرار دهید ؛ خدا از شما می خواهد: 
 
یَأَیَّها الَّذِینَ ءَامَنُواْ إِن تَنصُرُواْ اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدَامَکم ‏* وَ الَّذِینَ کَفَرُواْ فَتَعْسًا لَّهمْ وَ أَضَلَّ أَعْمَالَهُ / سوره محمد ؛ آیه 8 و 9
 
اى کسانى که ایمان آورده‏اید! اگر (آیین) خدا را یارى کنید، شما را یارى مى‏کند و گامهایتان را استوار مى‏دارد * و کسانى که کافر شدند، مرگ بر آنان! و اعمالشان نابود باد. 
 
مصداق آرزوی مرگ و نابودی اعمال توسط خداوند در آیه 9 سوره محمد، هم می تواند آمریکا و اسرائیل باشد و هم می تواند کسانی باشد که به آیات خدا (از جمله آیه 8 سوره محمد) کافر شدند و با عدم خودباوری و ضعف ایمان تن به مذاکره و سازش با غرب دادند. اما از آنجا که ما مذاکره کنندگانمان را (تا این لحظه) سازشکار نمی دانیم، مصداق آیه را همان آمریکا و اسرائیل و دوستانشان می دانیم. 
 
شعار و آرزوی مرگ را قرآن به ما یاد داد، یاد داد که به آمریکا و همه دنباله هایش که مثل سگ دروغ می گویند (مانند تعهداتی که در توافقنامه ژنو داده بودند و عمل نکردند) بگوییم مرگ بر شما ؛ قُتِلَ الخَرّاصُونَ / کشته باد دروغگویان (و مرگ بر آنها)! (سوره ذاریات ؛ آیه 10)
(ترجمه آیات: آیت الله مکارم شیرازی)

پی نوشت:

الف/ علت موافقت امام خامنه ای با مذاکرات ژنو: "شکستن فضای خصمانه جبهه استکبار بر ضد ایران" (منبــــع)

ب/ مهمترین دستاورد پیشرفتهای هسته ای کشور از دیدگاه امام خامنه ای: تقویت اعتماد به نفس ملی عمیق در کشور و زمینه سازی برای پیشرفتهای علمی دیگر (منبــــع)

ج/ فرزندان انقلاب و دوستان مذاکره کننده! ما هم خواستار ادامه مذاکرات هستیم اما نه با این رویکرد ؛ نباید در این بستر و چارچوب -modality- تحمیل شده مذاکرات حرکت کرد.

د/ آنچه نقطه‌ی مهم‌تر عرض من است، خطاب به جوانهایی است که در سرتاسر کشور فعّالیّتهای فرهنگی را به صورت خودجوش شروع کردند که بحمدالله خیلی هم وسیع شده است ..... کار را هرچه میتوانند به‌طور جدّی دنبال کنند و ادامه بدهند. / امام خامنه ای، 01 فروردین 1393 / (منبـــــع)

إنشاءالله به کوری چشمان دشمنان انقلاب و اسلام، "نهضت سرخ" ، حسینی ادامه خواهد یافت....

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code