فرود هواپیمای آمریکایی در مهرآباد و سکوت درباره هویت سرنشینان آن

  • ۱۷۰

فرود روز سه‌شنبه یک هواپیمای آمریکایی متعلق به بانک یوتا در فرودگاه مهرآباد توجه بسیاری را در مورد هویت سرنشینان آن به همراه داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نیویورک تایمز؛ باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا بارها هشدار داده است که با وجود کاهش تحریم‌های اقتصادی علیه ایران هنوز موانع تجارت با تهران برداشته نشده است. با اینحال روز سه‌شنبه فرودگاه مهرآباد مهمانی ناخوانده داشت. هواپیمایی متعلق به بانک یوتا، سازمانی که دارای 13 شعبه در تمام آمریکا است.

موضوع مربوط به این هواپیما و علت فرود آن در ایران سولات زیادی را در ذهن ایجاد می‌کرد. برت کینگ، یکی از نماینده‌های سالت لیک سیتی بانک یوتا اعلام کرد این هواپیما در اختیار این بانک قرار دارد. با اینحال از علت حضور این هواپیما در فرودگاه مهرآباد اظهار بی‌اطلاعی کرد. وی در ادامه اعلام کرد که این بانک به عنوان یک امانتدار عمل می‌کند که در این هواپیما دارای سهام مالی است. به گفته وی تحقیقات بانک در این باره ادامه دارد.

سازمان هوایی فدرال اعلام کرد اطلاعاتی درباره سرمایه‌گذاران این هواپیما و اینکه چه کسی از آن استفاده می‌کند در دست ندارد. مقاماتی که در فرودگاه مهرآباد حضور داشته‌اند تنها اعلام کرد که هواپیما وی‌آی‌پی بوده است.

طبق قوانین آمریکا هر هواپیمای این کشور معمولا برای ورود به ایران نیاز به اخذ تاییدیه از سازمان خزانه‌داری این کشور دارد. مقامات ایرانی نیز از اظهار نظر درباره علت حضور این هواپیما و هویت مسافران آن خودداری کرده‌اند. حمید بابایی، سخنگوی ایران در سازمان ملل گفت:" ما اطلاعاتی دراین باره نداریم. از مالک هواپیما سوال کنید."

این هواپیما به کشورهای زیادی سفر کرده است اما فرود آن در فرودگاه مهرآباد و کشور ایران که هدف تحریم‌های شدید غرب قرار دارد جلب توجه کرده است. برخی از مقامات سابق فدرال که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند که حضور یک هواپیما با پرچم آمریکا در ایران بیانگر این مساله است که این پرواز در قالب یک سفر تجاری قانونی و تایید شده {از سوی مقامات آمریکایی} صورت گرفته است.

هواپیمای آمریکایی در مهرآباد فرود نداشته است 
مدیر کل فرودگاه مهرآباد با رد ادعای فرود هواپیمایی آمریکایی در این فرودگاه گفت:‌ چنین چیزی را در فرودگاه مهرآباد نداشته‌ایم.  نصرالله منصوری شیرازی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: «پرواز غریبه به این شکل یعنی آمریکایی را نداشته‌ایم.»

وی تصریح کرد: «اگر هم بوده به این اسم چنین چیزی را نداشته‌ایم که به این شکل گفته شده بیاید و وارد فرودگاه شود.»

وی تاکید کرد: هواپیمای آمریکایی در روز سه‌شنبه هفته گذشته در فرودگاه مهرآباد فرود نیامده است.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code