وهابی‌های عربستان این‌بار برای ستاره‌های فوتبال ایران دندان تیز کردند

  • ۱۹۰

حاشیه‌سازی رسانه‌های عربی علیه فوتبال ایران تمامی ندارد و این برای سومین‌بار در هفته گذشته است که گزارش‌های غرض‌ورزانه آن‌ها علیه فوتبال ایران منتشر می‌شود و خبرهای از اقدامات جوسازانه‌ آن‌ها علیه فوتبال اران به گوش می‌رسد.

وهابی‌های عربستان این‌بار برای ستاره‌های فوتبال ایران دندان تیز کردند

حاشیه‌سازی رسانه‌های عربی علیه فوتبال ایران تمامی ندارد و این برای سومین‌بار در هفته گذشته است که گزارش‌های غرض‌ورزانه آن‌ها علیه فوتبال ایران منتشر می‌شود و خبرهای از اقدامات جوسازانه‌ آن‌ها علیه فوتبال اران به گوش می‌رسد.

به گزارش تابناک، همین هفته گذشته بود که در جریان هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا عبدالرحمان بن مساعد، رئیس باشگاه الهلال عربستان که قرار بود برای دیدار با سپاهان به ایران بیاید حرف‌های توهین‌آمیزی علیه فوتبال ایران و میزبانی ایرانی‌ها بر زبان راند. خیلی طول نکشید سپاهانی‌ها در همان مسابقه با برتری ۳-۲ برابر الهلال جواب توهین‌های رئیس باشگاه الهلال را دادند. یک روز بعد اما سایت یاهو مکتوب که بخش عربی سایت یاهو است با اشاره به اشتباه سید مهدی رحمتی در بازی با الریان او را بدترین دروازه‌بان تاریخ خواند و با تمسخر در خصوص حرکات دروازه‌بان استقلال سخن راند.

اما بعد از این حرکات و جنجال‌های رسانه‌ای این‌بار سایت الریاض عربستان در گزارشی تند باشگاه‌های ایرانی را به نقض قوانین فیفا و AFC متهم و تهدید کرد که کشورهای عربی ممکن است علیه ایران به فیفا شکایت کنند.

ماجرا به حرکت مهدی شریفی مهاجم آینده‌دار تیم سپاهان باز می‌گردد که در بازی برابر الهلال بعد از به ثمر رساندن گل دوم سپاهان شادی گل خود را با بالا زدن پیراهنش و نشان دادن عبارت «یا امام حسن مجتبی (ع)» جشن گرفت. پیش‌از این‌هم شادی‌های از این دست در میان فوتبالی‌های ایران سابقه داشته و بازیکنان بسیاری بودند که با درج عبارت‌های روی پیراهن خود ارادت خود را به ائمه اطهار نشان می‌دادند.

گویا این‌دست شادی‌ها بیشتر از شکست در میدان مدیران عربستانی را آزرده خاطر کرده است. جایی که بازیکنانی نظیر سید مهدی رحمتی، سیدمهدی سید صالحی، مهدی شریفی، امیرحسین صادقی و ... ابایی از نشان دادن اعتقادات مذهبی‌شان به ائمه اطهار ندارند.
سایت الریاض عربستان در گزارش تند امروز خود با اشاره اتفاقاتی از این دست در فوتبال ایران در گزارشی یک جانبه و یک طرفه از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواست تا با نمایندگان ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا برخورد تندی داشته باشد و آنها را جریمه کند.

وهابی‌های عربستان این‌بار برای ستاره‌های فوتبال ایران دندان تیز کردند

این سایت با اشاره به اینکه فیفا چند سالی است که همت خود روی مبارزه با چهار مشکل بزرگ در مسابقات فوتبال گذاشته و سعی کرده تا نژادپرستی، مسائل سیاسی، اختلافات دینی و قومی را از زمین فوتبال بزداید می‌نویسد: « فیفا به کسانی که چنین اقدام هایی را انجام می‌دهند به شدت برخورد می‌کند. پیش از این بارها دیده‌ایم که فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) جریمه‌های سنگینی را برای سکوهایی که بوی نژادپرستی از آنها به مشام می‌رسد، یا بازیکنانی که عبارت‌هایی را به کار می‌گیرند، در نظر گرفته است.

تیم‌های ایرانی در بیشتر رویارویی‌های خود با تیم‌های حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان همواره پای مسائل سیاسی و طائفه‌ای را پیش می‌کشند بدون این که کسی با آنها برخورد کند و پاسخی تند به بازیکنان یا سکوهای مملو از شعارهای سیاسی و دینی‌شان دهد. این موضوع جدیدی نیست. پیش از این هم در دیدار الهلال با استقلال در ورزشگاه آزادی شاهد چنین حوادثی بودیم تا جایی که ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی به محفلی دینی تبدیل شده و بعضی‌ها به داخل زمین ریختند تا سرودهای طائفه‌ای خود را سر دهند، در حالی که پلاکارد‌های سیاه رنگی در دست آنها بود. گذشته از این‌ها، آنها مواد محترقه و نیروزا را هم نزدیک بازیکنان الهلال پرتاب کردند و چند بار بازی متوقف شد. هر چند کنفدراسیون فوتبال آسیا بارها شدیدا علیه این رفتارها به ایران هشدار داد، اما حاضران در ورزشگاه‌ها به رفتارهای خود ادامه می‌دهند.»

این‌سایت در ادامه گزارش خود به جوسازی علیه میزبانی ایرانی‌ها سخن می‌گوید و از شکایت‌های فراوان میزبانی ایرانی‌ها سخن می‌گوید که در AFC موجود است اما هیچ رسیدگی به آن نمی‌شود.

در ادامه گزارش تند این سایت سعودی آمده است: "همه روسای کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ مجازاتی را برای باشگاه‌های ایرانی در نظر نگرفتند. همین مساله شیخ سلمان آل خلیفه،‌ رییس AFC را برابر یک چالش بزرگ قرار داده تا قدرت و اقتدار خود را برابر چنین کارشکنی‌ها که فوتبال آسیا را در هم نوردیده است، نشان دهد. این موضوع در راس کارهای AFC قرار دارد. در غیر این صورت باشگاه‌های عربی چنانچه صبرشان لبریز شود، شکایت خود را به فیفا می‌برند تا حق خود را آن جا بگیرند. بیشتر کشورهای آسیایی به شیخ سلمان رای دادند و به او اعتماد کردند. امیدواریم که جواب اعتماد خود را بگیریم به ویژه این که پروسه بزرگ و اصلی شیخ سلمان پیشرفت فوتبال آسیا و رسیدن آن به سکوهای قهرمانی در رقابت‌های جهانی است."

تاریخ رویارویی تیم‌های ورزشی ایرانی و عربی مملو از اتهامات و جوسازی‌ها و حاشیه‌سازی‌های فراوانی از سوی تیم‌های عربی بوده اما پرداختن آنها به موضوعاتی از این دست نشان می‌دهد که عربستانی‌ها بیش‌از آنکه از شکست تیمشان برابر سپاهان ناراحت بوده باشند از اعتقادات مذهب بازیکنان فوتبال ایرانی که ابایی از نمایش آن در زمین فوتبال ندارند ناراحت و رنجیده خاطر است.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code