آمریکا حیات خود را در نا‌امنی جهان می‌داند

  • ۲۱۶
آیت الله مکارم شیرازی گفت: آمریکا حیات خود را در ناامنی جهان می‌داند زیرا که با امنی می‌توانند کشور‌ها را مورد استعمار قرار دهند و از سوی دیگر سلاح‌های خود را به فروش می‌رسانند.
آمریکا حیات خود را در نا‌امنی جهان می‌داند
آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه خارج از فقه خود که در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود با اشاره به حدیثی از امام حسن عسگری (ع) اظهار کرد: کسی که راضی به کمتر از مقامش در مکانی باشد خداوند و فرشتگان تا زمان حضور وی در مجلس به او درود می‌فرستند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: فروتنی و تواضع در اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و در این میان به جوانان توصیه شده است که مغرور و خود خواه نباشند و الگوی خود را ائمه اطهار (ع) که نمونه‌ای از فروتنی و تواضع هستند قرار دهند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه پیامبران و ائمه اطهار (ع) مه‌مان سفره فقرا می‌شدند عنوان کرد: این نوعی از فروتنی و تواضع آنان است که مردم نیز باید از آن‌ها الگو بگیرند که متاسفانه در برخی مواقع بعضی از انسان‌ها دچار غروری می‌شوند که وجود خداوند را نیز انکار می‌کنند.

مرجع تقلید جهان تشیع خاطرنشان کرد: یکی از آثار تواضع و فروتنی در جامعه ایجاد وحدت و همبستگی در جامعه است که در این صورت دیگر دشمنان اجازه دخالت در امور کشور را به خود نمی‌دهند از همین رو باید انسان سعی در فروتنی و تواضع در جامعه باید داشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه برخی از افراد سعی در جلوس بر مهم‌ترین جایگاه مجلس دارند اظهار کرد: جایگاه مردم در مجالس بزرگی و کوچکی فرد را نشان نمی‌دهد و فرقی میان بالا و پایین مجلس نشستن وجود ندارد و تنها افراد با فروتنی و اخلاق خود جایگاه خود را در جامعه تثبیت می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ایمان بیش از 70 باب دارد که از مهم‌ترین آن‌ها توحید است و این به معنی این است که تمامی حرکات انسان‌ها در اسلام تعریف شده است.

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به اینکه برخی ماهیت واقعی امریکا را هنوز نشناختند عنوان کرد: امریکا حیات خود را در ناامنی جهان می‌داند زیرا که با امنی می‌توانند کشور‌ها را مورد استعمار قرار دهند و از سوی دیگر سلاح‌های خود را به فروش می‌رسانند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: امریکا تمامی کشورهای همسایه ایران را مورد حمله خود قرار داده است و در خال حاضر به کشور اوکراین یورش برده‌اند و کشته شدن افراد را تنها نظاره می‌کنند این در حالی است که در ایران فردی مجرم اعدام شود آن را غیر انسانی می‌خوانند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امریکا در تمامی جنگ‌ها دست دارد عنوان کرد: در تمامی کشورهای که در حال جنگ هستند امریکا نقش دارد و امیدواریم چهره واقعی امریکا به مردم شناخته شود.

مرجع تقلید جهان تشیع خاطرنشان کرد: در حال حاضر کتاب‌های که بر اساس خرافات هستند در حال چاپ هستند که نباید به اینگونه کتاب‌ها اجازه چاپ داد زیرا که برخی از مردم به این خرافات عمل می‌کنند و نتیجه‌ای نمی‌گیرند و از همین رو سبب بی‌اعتمادی به دین می‌شوند.


منبع: تسنیم
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code