وهابی‌ها قرآن‌سوزی می‌کنند

  • ۲۳۱
شیعه و سنی معتقدند که قرآن تحریف نشده است اما وهابیت نه تنها خود به تحریف قرآن معتقد است بلکه قرآنِ هیچ یک از مذاهب دیگر را باور نداشته و دستور به آتش زدن آن‌ها می‌دهد!

حجت‌الاسلام علیرضا جوادی گفت: شیعه و سنی و تمام فرقه‌های اسلامی متفق‌القول به تحریف نشدن قرآن معتقدند، اعتقاد تمام علما شیعه از ابتدا تاکنون نیز این بوده که قرآن تحریف نشده است اما فرقه وهابیت مانند تمام مواضع غلطش به تحریف قرآن معتقد است زیرا جهت‌گیری‌های آن‌ها به منظور متزلزل کردن قرآن و نفع رساندن به دشمن است. در کل تمام اقدامات وهابیت از جمله جهاد نکاح که هیچ یک از فرقه‌های اسلامی آن را قبول ندارند تنها به منظور ضربه زدن به مسلمانان است، هر جا هم که علیه مسلمانان اقدامی شود آنها بر سر کار هستند از جمله در حمله آمریکا به عراق همه دنیا حتی ملت آمریکا نیز اعتراض کردند اما علمای آن‌ها هیچ نگفتند.

وی با اشاره به این مطلب که تحریف قرآن نیز یکی از کارهای وهابیت است که بر ضد مسلمانان انجام می‌دهند، گفت: این‌ها سه نوع تحریف برای قرآن قائل هستند تحریف نقیصه، تحریف زیاده و تحریف تغییر و تبدیل، در روایاتی هم که بیان می‌دارند و کتاب‌هایی که به آن‌ها استناد می‌کنند بر این سه نوع تحریف تأکید دارند از جمله مطالبی که در منابع خودشان بیان کردند این است که سوره‌های معوذتین (ناس و فلق) به قرآن اضافه شده و سوره احزاب به اندازه سوره بقره بوده و مقداری از آن حذف یا سه چهارم سوره توبه حذف شده است.

وی همچنین اظهار داشت: وهابیت با تحریف‌هایشان می‌خواهند شأن قرآن را پایین می‌آورند به طوری که از عایشه روایتی می‌آورند که در آیه‌ای آمده اگر زنی مرد بزرگی را ده بار شیر دهد آن مرد به او محرم می‌شود و بعد گفته که این آیه در صحیفه‌ای زیر بالشتش بوده که وقتی پیامبر(ص) از دنیا رفتند، آنها مشغول کفن و دفن ایشان بودند که بزغاله‌ای آمد و آن آیه را خورد، این نمونه‌ای از شأنی است که آن‌ها برای معجزه پیامبر(صلی الله علیه واله) قائل هستند! وقتی موضوعی را به مذهبی نسبت می‌دهیم قاعده‌اش این است که اکثر علماء آن فرقه قائل به آن موضوع باشند و در تأیید یا ردش تقریری نوشته باشند در صورتی که در شیعه تنها یک کتاب در رابطه با بحث تحریف قرآن نوشته شده است.

وی ادامه داد: شیعه به تحریف قرآن معتقد نیست و اعتقاد ندارد که دنیای اهل سنت قائل به تحریف قرآن هستند بلکه این وهابیت است که به غیر از تعریفی که خودش از قرآن دارد، دیگر مذاهب را تحریف شده می‌داند به طوری که در مراسمی مخصوصاً حج قرآنی به زائران می‌گوید این قرآن را بخوانیدشیعه معتقد است قرآن در زمان خود پیغمبر(صلی الله علیه واله) جمع آوری شده و جابه جایی سوره‌ها و نامگذاری‌شان توسط خود ایشان صورت گرفته زیرا اگر قرار بود کسی جز صاحب رسالت این جمع‌آوری را انجام دهد این موضوع باعث معرکه و اختلاف بزرگی می‌شد.

این کارشناس دینی در پایان گفت: دنیای وهابیت تاریخ و روایتشان نشان می‌دهد که قرآن بعد از پیغمبر(صلی الله علیه واله) جمع‌آوری شده به طوری که در جایی برای ترتیب قرآن گفته‌اند دو نفر در مسجد نشستند، هر کس در رابطه با بحث قرآن برای صحبتش شاهد می‌آورده حرف آن را می‌پذیرفته‌اند مسلماً این اعتقادات آن‌ها پایین‌دیدن شأن قرآن از نظر وهابیت است.

منبع: فارس
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code