سخنان نصرالله درباره داعش و جبهه‌النصره

  • ۱۸۰
تروریسم تکفیری در همه مناطق وجود دارد و از گروه‌های مسلح در همه کشورهای منطقه تشکیل می‌شود. این جریان‌ها رویکرد دور سازی و حذف را دنبال می‌کنند.
به گزارش «شیعه نیوز»سیدحسن نصرالله در ادامه سخنان خود اظهار داشت: از سال 1982 تا سال 2000 و در سال 2006 برخی‌ها در لبنان دائما مسئولیت اقدامات اسرائیل را بر گردن مقاومت می‌انداختند. چرا علمیات استشهادی علیه اسرائیلی‌ها اجرا می‌شود؟ بعضی‌ها حتی از واژه «شهید» برای شهدای حزب الله استفاده نمی‌کردند و صفت مقاومت را از آن حذف می‌کردند. سخن‌هایی درباره عدم بهانه دادن به (رژیم صهیونیستی) به میان آورده شد. در آن روزها اگر می‌خواستیم به این منطق گوش فرا دهیم، اسرائیل تا کنون در بیروت و جبل (عامل) باقی می‌ماند. شهرک‌سازی می‌کرد و کابینه تعیین می‌کرد و کشور را اداره می‌کرد و گزینه‌های سیاسی‌اش را تحمیل می‌کرد.آب‌های ما را به غارت می‌برد. اگر به آن منطق گوش می‌دادیم، منطقی که همه اقدامات دشمن اسرائیلی ‌را تنها واکنشی طبیعی و موجه به عملیات مقاومت می‌دانست در ان صورت همه امور به دست اسرائیلی‌ها می‌افتاد.

دبیر کل مقاومت اسلامی لبنان درباره واکنش آحاد مردم و گروه‌های لبنانی به منطق فوق گفت: اهالی لبنان و بخش بزرگی از ملت به این منطق گوش ندادند و به مقاومت ادامه دادند تا آزاد سازی را به ارمغان آوردند که امروزه همه لبنانی‌ها از آن بهره می‌برند.

سید نصر الله خطر تروریسم تکفیری را دومین تهدیدی خواند که همه کشورهای منطقه را با تهدید مواجه می‌سازد و افزود: تکفیر به تنهایی خطری ندارد و تا زمانی که در دایره فکری باقی بماند، هر کسی اختیار دارد و عواقب آن را متحمل می‌شود. مشکل در تفکر نیست، بلکه آنها وقتی کسی را تکفیر می‌کنند، شخص دیگر را که با عقائد، افکار و سیاست های آنان مخالف باشد را قبول نمی‌کنند و به مباح دانستن خونش و حذف وی روی می‌آورند.

وی افزود: این تروریسم تکفیری در همه مناطق وجود دارد و از گروه‌های مسلح در همه کشورهای منطقه تشکیل می‌شود. این جریان‌ها رویکرد دور سازی و حذف را دنبال می‌کنند.نصر الله به تکفیر جبهه النصره توسط گروهک داعش پرداخت و افزود: این دو گروه داری یک فکر، روح و اخلاق واحد هستند ولی هنگامی که درباره یک موضوع سیاسی دچار اختلاف شدند، داعش، جبهه النصره را کافر و مرتد خواند.


تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code