امام زمان (ع) پیروزی حق بر باطل

  • ۲۰۸

موضوع: امام زمان(ع) پیروزی حق بر باطل

تاریخ: 12/03/59

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و علی اهل بیته و لعنت الله علی اعدائهم اجمعین»

چون در آستانه نیمه شعبان هستیم و شب تولد امام زمان(علیه السلام) هست مقداری میخواهیم درباره امام زمان با هم صحبت کنیم و چون بحث ما درسهائی از قرآن است بنابراین در این جلسه با آیاتی مانوس میشویم که ضمن مانوس شدن با آیات توجه به آیاتی است که توجه به حکومت مستضعفین بکند.

1- بندگان صالح وارث زمین خواهند شد

در قرآن آیاتی داریم که میفرماید از نظر بینش تاریخی بالاخره بینش حق پیروز است و عاقبت باطل سرنگون میشود «وَلَقَدْ کَتَبْنَا فِی الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصَّالِحُونَ» (انبیاء/105) به تحقیق نوشتیم، خدا هر جا میگوید نوشتیم یعنی قطعی کردیم مثلا کتابت یعنی قطعی کردن مثل خانهای که معاملهاش قطعی میشود میروند سند میزنند نوشتن در جایی است که حتمی بشود مثلا میفرماید «کُتِبَ عَلَیْکُمْ الصِّیَامُ» (بقره/183) نوشته شد بر شما روزه یعنی حتماً باید روزه را بگیرید، ما در کتاب زبور نوشتیم و حتمی کردیم بعد از کتابهای انبیاء یا بعد از قرآنی که کتاب مهمی است در آنها هم نوشتیم، نوشتیم در کتاب پیامبران پیشین بدرستی که زمین را وارث خواهند شد بندگان صالح ما و حکومت صالح بدست بندگان صالح برقرار خواهد شد.

در حدیث داریم که وقتی امام زمان ظهور کند از قارهها خواهند آمد و وابستگی خودشان را اعلام خواهند کرد و دارد نشانه هایش پیدا میشود زشت است که بگوئیم شعار انسان شکم است و شکم اقتصاد یعنی شکم خواب یعنی شکم امنیت یعنی محیط آرام برای پیدا کردن یک لقمه نان برای شکم. هر چه هست در راه شکم و این توهین به انسان است.

الاغ وقتی چیزی میخورد بیشتر میخورد بهتر میخورد راحتتر میخورد سرخ کردن ندارد پوست کندن ندارد لباس گاو هم اتو ندارد فرم ندارد از کمبود تاید هم به انقلاب بدبین نمیشود ازدواج الاغ و گاو دفتر ازدواج و خانه شخصی نمیخواهد. «وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُم فِی الْأَرْضِ کَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَلَیُمَکِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمْ الَّذِی ارْتَضَى لَهُمْ وَلَیُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا یَعْبُدُونَنِی لَا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئًا» (نور/55) خدا وعده داده به کسانی که هم ایمانشان کامل است وعمل صالح کردند که خلیفه کند این مردم مومن و باتقوا را در روی زمین، خدا وعده داده که حق بر باطل پیروز است، وعده داده که اینها را خلیفه کند برکره زمین همچنان که خلیفه کرد کسانی که قبل از اینها هستند قبل از شما مومنین هم افرادی حکومت را بدست داشته‌اند.

2- در حکومت اسلامی در محیط آرام مردم به عبادت خدا بپردازند

فرق بین حکومت اسلامی و غیر اسلامی این است که کسانی که مسلمان نیستند حکومت را برای قدرت میخواهند اما قرآن میگوید مومنینی که حکومت را بدست آنها میدهیم دینی را به آنها میدهیم که خدا گفت راضی هستم از این دین بعد امنیت را به آنها بر میگردانیم که در آن پیروزی و در آن محیط آرام به عبادت خدا بپردازند دیگر به خدا شرک نورزند.

اگر میخواهند امکاناتی را به دست بگیرند و اگر میخواهند امنیت داشته باشند همه امکانات و خوراک و پوشاک همه وسیله است و هدف (یعبدوننی) کما اینکه خود قرآن میگوید «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِی» (ذاریات/56) اصل آفرینش برای این است که شما جهت پیدا کنید خوراک و پوشاک و علم مهم نیست جهت خوراک و پوشاک و علم مهم است.

مثلاً یک دانه سیب را تعارف میکنیم به سه نفر یک نفر نمیخورد میگوئیم چرا نمیخوری؟ میگوید من قهر هستم، یک نفر نمیخورد میگوید از بس خوردهام دیگر میل ندارم، سومی میگوید من نمیخورم برای اینکه برادرهایی که شب میآیند بخورند اگر من بخورم آنها ندارند در نخوردن شریک هستند اما جهت هر کدام فرق میکند.

هر کس جهت غیر خدا برود جهت او جهت محدودی خواهد بود شما اگر خواسته باشی کاری کنی که من را راضی کنی بالاخره من آدم محدودی هستم بنابراین عمری کار بکنی که من را راضی کنی بعد وقتی من مردم من میروم شما هم در راه محدود کار کردهای مومنین اگر حکومت را میگیرند برای اینست که به کارهایشان جهت بدهند تا از محدود به بی نهایت پرواز کنند و این است آیه دوم.

3- حکومت مستضعفین که ایمان و عمل صالح دارند

«وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمْ الْوَارِثِینَ» (قصص/5) این آیه را اخیراً زیاد میخوانند و روی آن تبلیغ میکنند و علتی دارد مرحوم مطهری میگفت میدانم که چرا روی این آیه تکیه میکنند این آیه یک جایی از آن به درد یک گروهی میخورد و اینرا میگیرند و هی باد میکنند حالا ما زهرش را میگیریم که این آیه مال ما است و ربطی به آنها ندارد، ترجمهاش این است: ما اراده کردیم که منت بگذاریم بر کسانی که مستضعف قرار گرفتهاند در زمین، خوب میخواهی با آنها چه کنی؟ مستضعفین را امام قرار بدهیم وارث زمین اینها باشند.

مخالفین میگویند قرآن گفته مستضعفین باید امام و رهبری را به دست بگیرند ما هم که میگوئیم حکومت کارگری نظام سوسیالیستی یعنی حکومت کارگری و حکومت کارگری یعنی مستضعفین بیایند و رهبری را بدست بگیرند میگوئیم بله، منتهی میگوئیم گفته مستضعفینی که ایمان دارند و عمل صالح انجام میدهند.

اگر خواسته باشیم قرآن معنا کنیم باید آیه هایش را پهلوی هم بگذاریم و معنا کنیم یک آیه فایدهای ندارد این آیه گفته مستضعفین رهبرند اما معنایش این نیست که کارگران حکومت کارگری را تشکیل خواهند داد مستضعف به معنای کارگر نیست چه بسا کارگر است و رئیس مستکبرین هم هست «مات میتة الجاهلیه» مردن جاهلی یعنی گویا جزو بت پرستانی است که هیچ خبری از حق ندارد.

4- انقلابیون دروغین

میان جامعه ما هستند افرادی که لفظ امام را میگویند اما امامت امام را قبول ندارند دلیلش این است که یک سال و خوردهای میشود که نماز جمعه توی ایران هست پایش را توی هیچکدام از نماز جمعهها نگذاشته والله دروغ میگوید چون امام مرتب سفارش میکند که مسجدها را شلوغ کنید کسی که میگوید امام و پایش را توی مساجد نمیگذارد، در جهاد کمک نمیکند در کمیته امداد کمک نمیکند میگوید امام و نهادهای انقلابی یک مفسد فی الارض دستگیر نکرده دروغ میگوئید.

شما که انقلابی هستید باید تا حالا یک مفسد فی الارض دستگیر کرده باشی یک بختیار را بگیر و بعد هم بگوئید ایها الناس دو ثلث انقلاب مال ما است نه بعد از انقلاب رفتید ده را آباد کنید نه قبل از انقلاب مفسد فی الارضی دستگیر کردید پوستر و پوستر و پوستر اصول دین خوراک و پوشاک و مسکن اینها. . .

سنی و شیعه احدی اختلاف ندارند همه با هم برادرند هر دو این حدیث را قبول دارند هر کس میگوید مسلمانم این حدیث را قبول دارد که پیغمبر فرمود هر کس بمیرد و امام زمان خودش را نشناسد «مات میتة الجاهلیه»

5- حدیث امام زمان درباره حوادث که اتفاق می‌افتد

امام زمان پیغامی هم برای ما دارد؟ یک پیغام مهم دارد من آنرا مینویسم هر کس معتقد به امام زمان هست پیام امام زمان را ببیند هر کس هم که نه، خداحافظ، این پیام را زمانی که قبل از غیبت کبری باشد داده است خود امام زمان داده به یکی از اصحابش که اعلام کند.

پیام امام زمان(ع): «و اما الحوادث الوقعة فرجعوا فیها الی روات احادیثنا» حوادثی که واقع میشود، خبری پیش میاید بالاخره ببندیم یا نبندیم، بزنیم یا نزنیم، اعتصاب، تمام این حوادثی که واقع میشود، مراجعه کنید در این حوادث به کسانی که راوی حدیث ما هستند به کسانی که کلمات ما را میدانند امام زمان پیامی داد و فرمودای مسلمانها حوادثی که پیش میاید و من غائبم و دست شما به من نمیرسد حوادثی که پیش میاید دستتان به امام نمیرسد مراجعه کنید به نایب امام به روات احادیث بنابراین غلط است که در یک حادثهای من از فلان سازمان و فلان حزب فلان گروه برنامه بگیرم در هر خطری که پیش آمد در گرفتن برنامه باید برنامه ریز روات احادیث باشد منتهی روات احادیث کیه؟ ما هم برویم صد دویست تا حدیث حفظ کنیم تا ما هم بشویم راوی حدیث یک ضبط صوت هم ممکن است حدیث نقل کند.

حدیث دیگر میگوید نه، هر کس حدیث بلد بود که مهم نیست «قد روی حدیثنا و نظر فی حلالنا و حرامنا و عرف احکامنا» کسی که صاحب نظر هم باشد و معرفت هم نسبت به احکام ما داشته باشد باید او باشد.

6- گوش ندادن به حرف فقیه جامع‌الشرایط گوش ندادن به حرف ائمه و خداست

هر کس حدیثی نقل میکند اهل نظر است و قدرت اجتهاد دارد فقیه است ضمناً تقوا هم دارد فقیه و عالم خود فروخته نیست. اگر حادثهای پیش آمد و ما قبل از آنکه ببینیم که رهبر انقلاب و فقیه چی میگوید ما رفتیم ببینیم فلان حزب و سازمان و جبهه چی میگوید و گوش به حرف فقیه ندادیم امام میگوید «اذا حکم بحکمنا فلم یقبل فانما استخف بحکم الله و علینا رده و رد علینا الراد علی الله» اگر حکمی صادر کرد جامعه آن حکم را نپذیرفت حکم خدا را خفیف شمرده و ما را رد کرده کسی که ما را رد کند خدا را رد کرده است و کسی که خدا را رد کند مشرک است گرچه بگوید ایدئولوژی ما ایدئولوژی اسلامی است دروغ میگویی این حدیث است حدیث محکم است از حدیثهای مستند است و تمام اسلام شناسان همه قبول کرده اند.

امام مال غسل و تیمیم و شک بین سه و چهار نیست تمام حوادث نو باید به راوی حدیث و فقیه جامعه الشرائط مراجعه شود و اگر فقیه عادلی فتوا و حکمی را صادر کرد و گوش به حرف او ندادید گویا گوش به حرف ائمه ندادهاید گویا گوش به حرف خدا ندادهاید و در حد شرک است و آرم اسلامی هم نتیجه بخش نیست.

7- منتظر خورشید صبح در شب چراغ روشن می‌کند

مسئلهای هست که میگویند مگر شما نمیگوئید که امام زمان میاید و درست میکند خوب بیاید درست کند پس ما چرا دست به اصطلاحات بزنیم خودش میاید درست میکند جوابش این است زمستان که سرد میشود هر کسی خانه خودش را گرم میکند البته باید منتظر باشیم که تابستان بیاید و همه دنیا را گرم کند اما نباید بگوئیم چون تابستان میآید و گرم میکند من نباید خانه خودم را گرم کنم شب که میشود باید هر کسی خانه خودش را روشن کند نباید توی تاریکی بنشینیم و بگوئیم فردا صبح خورشید میآید همه جا روشن کند منتظر خورشید باش که همه جا را روشن کند اما تو هم چراغت را روشن کن.

8- علت غیبت خود مردم هستند

پس منتظر امام زمان نباید دست روی دست بگذارد و هیچ کاری انجام ندهد دوم میگویند چرا امام زمان غائب است جوابش این است که مردم لیاقت ندارند مردم مطهری را هم تحمل نمیکنند همین رهبر انقلاب هم اگر دستشان بر بیاید. نگاه به ایران نکن که او را میپذیرند الان آمریکا و اروپا رهبر انقلاب را تحمل نمیکند لحظه به لحظه دقیقه شماری میکند یک مرتبه کارتر خندید و آن روزی بود که قلب امام درد گرفت بنابراین دنیا آماده پذیرفتن حق نیست.

اگر یک چراغی بزنند و بچه بیایند چراغ را بزنند و بشکنند باز میآیند یک چراغ دیگر میزنند باز بچهها میشکنند اداره برق میآید یک چراغ دیگر میزند باز بچهها میشکنند اگر یازده تا چراغ درست کردند و یازده تا را شکستند اداره برق میگوید این مردم لیاقت ندارند دیگر چراغ نزنیم تا آدم شوند وقتی متمدن شدند برایشان چراغ میزنیم.

هر وقت مردم بتوانند یک نفر مثل امام رهبر حق معصوم را بپذیرند آنوقت امام زمان ظهور خواهند کرد فعلاً لیاقت ندارند.

«والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»


تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code